Cinci vagoane încărcate cu 100 de tone de cărbune s-au răsturnat în Valea Jiului

Cinci vagoane încărcate cu 100 de tone de cărbune de la Mina Lonea din Valea Jiului s-au răsturnat, în noaptea de luni spre marţi, la scurt timp după ce garnitura a părăsit unitatea minieră, în urma deraierii unui vagon.

Urmărește
626 afișări
Imaginea articolului Cinci vagoane încărcate cu 100 de tone de cărbune s-au răsturnat în Valea Jiului

Cinci vagoane încărcate cu 100 de tone de cărbune s-au răsturnat în Valea Jiului (Imagine: Silviu Matei / Arhiva MediafaxFoto)

Garnitura formată din şase vagoane se îndrepta spre Mina Petrila de unde cărbunele trebuia preluat şi transportat la Preparaţia de Preparare de la Coroieşti unde are loc operaţiunea de sortare a cărbunelui înainte de livrarea acestuia către cele două termocentrale din judeţul Hunedoara.

La un moment dat, la scurt timp după ce garnitura a părăsit unitatea minieră, cinci vagoane încărcate cu cărbune s-au răsturnat. De asemenea, locomotiva garniturii s-a înclinat 45 de grade.

Directorul de Securitate şi sănătate în muncă de la Compania Naţională a Huilei (CNH) Petroşani; Petre Drăgoescu, a declarat pentru MEDIAFAX că a fost vorba despre o deraiere a unui vagon care le-a antrenat pe celelalte patru.

El a spus că la o primă evaluare nu au fost sesizate furturi din şina de cale ferată care să fi putut provoca răsturnarea vagoanelor, însă în cursul zilei de marţi vor fi continuate cercetările.

Potrivit directorului Minei Lonea, Petre Bălănesc, în fiecare vagon se aflau câte 20 de tone de cărbune.

"Nu ştim deocamdată cauza, dar cărbunele care s-a împrăştiat din vagoane, îl adunăm cu un excavator şi îl ducem înapoi la mină. Îl vom reîncărca în vagoane şi va ajunge la destinaţie", a declarat corespondentului MEDIAFAX directorul minei Lonea Petre Bălănesc.

Nici comandamentul pompierilor din Petroşani, Adrian Avram, nu a putut preciza deocamdată cauza răsturnării vagoanelor, acesta subliniind că trenul nu circula cu viteză.

Mai mulţi mineri de la Mina Lonea au încărcat cărbunele într-un camion pentru a fi transportat înapoi la mină.

Oamenii din zonă vorbesc despre calitatea precară a liniei ferate industriale pe care era transportat cărbunele, în zonă având loc, de-a lungul timpului, mai multe deraieri ale vagoanelor încărcate cu cărbune.

Pe de altă parte, linia ferată este acoperită şi cu cărbune pentru că în acea zonă oamenii se urcă pe vagoane şi fură huila direct din tren.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici