Trezitul de dimineaţă nu este tocmai benefic şi nici plăcut pentru elevi. Cel puţin, asta este valabil în cazul elevilor care încep cursurile de dimineaţă, arată studiul citat de către
ANI.
Concret, trezitul mai târziu şi prin urmare, începerea cursurilor mai târziu şi nu la ora 8:00, are numeroase beneficii pentru elevii de generală şi liceu.
Somnul este esenţial pentru sănătatea generală, dezvoltarea socială şi performanţele şcolare. În practică însă, copiii dorm foarte puţin. Aşa se face că schimbările hormonale şi orele matinale de începere a cursurilor afectează dezvoltarea armonioasă acestora.
La studiu au luat parte circa 28.000 de elevi de generală şi liceu, precum şi părinţii acestora. S-au observat tiparele de somn şi efectele asupra sănătăţii şi performanţei şcolare cu începerea şcolii la ora 8:00 sau 9:00 şi, apoi, timp de doi ani, cu începerea şcolii 60-70 de minute mai târziu.
În ceea ce îi priveşte pe elevii de liceu, aceştia au rezultate mai bune la şcoală şi o dispoziţie bună dacă dorm 3,8 ore în plus pe săptămână. Mai mult de unul din 10 liceeni au spus că au avut un somn mai de calitate şi unul din 5 nu s-au mai simţit moleşiţi şi obosiţi în timpul zilei. n plus, nu au mai simţit nevoia să doarmă mai mult în weekend.
Apoi, elevii de generală s-au simţit mai energici când au dormit circa cu 2,4 ore mai mult pe săptămână şi nu au mai avut momente de oboseală în timpul zilei.
Prin urmare, orele la care încep cursurile au un impact major asupra calităţii şi duratei somnului şi prin urmare, a performanţelor şcolare şi a bunăstării generalie ale elevilor.
Autorii studiului cer o atenţie deosebită în ceea ce priveşte tiparele de odihnă şi somn ale copiilor şi adolescenţilor având în vedere adaptarea continuă prin care trebuie să treacă în pandemie, cu şcoala online şi toate problemele pe care aceasta o implică.