Cine sunt cei 15 aleşi de la care a pornit plângerea la Poliţie împotriva spotului ”Copiii referendumului”/ Robert Tiderle, fondatorul Papaya, dezvăluie ce conţine reclamaţia

Memoriul prin care preşedintele Autorităţii pentru Protecţia Copilului este întrebat dacă minorii care au participat la spotul ”Copiii referendumului” au acceptul părinţilor a fost semnat de 15 parlamentari, între care 10 de la PNL, 3 de la PSD, unul de la ALDE şi unul de la Minorităţi.

Urmărește
3441 afișări
Imaginea articolului Cine sunt cei 15 aleşi de la care a pornit plângerea la Poliţie împotriva spotului ”Copiii referendumului”/ Robert Tiderle, fondatorul Papaya, dezvăluie ce conţine reclamaţia

Cine sunt cei 15 parlamentari care au semnat MEMORIUL împotriva spotului ”Copiii referendumului” realizat de Papaya - DOCUMENT

UPDATE 11.00 Tiderle, creatorul spotului Copiii referendumului: Părinţii au semnat, nu luăm copii de pe stradă

Robert Tiderle, fondatorul Papaya Advertising, care a creat spotul Copiii referendumului, a spus că sesizarea de la poliţie a fost depusă de către Autoritatea pentru Protecţia Copilului după memoriul parlamentarilor. Tiderle spune că părinţii copiilor au acceptat participarea şi au semnat contract.

„A fost o interpelare, un grup de 13 parlamentari către Autoritatea pentru Protecţia Copilului, să se verifice dacă copiii care au participat la filmare au avut acceptul părinţilor şi dacă au fost abuzaţi emoţional sau economic. Economic, nu ştiu cum poţi să abuzezi un copil. Nici dânşii de la poliţie nu ştiu. Poate că vom afla. Aş vrea să spun clar că poliţia nu are nicio vină şi nicio legătură cu aberaţia asta. S-au trezit cu o petiţie de la Autoritate, unde s-a ataşat acel memoriu depus de 13 parlamentari, la telefon mi-au spus 12, care se pare că sunt 15”, a declarat Robert Tiderle, la ieşirea din sediul Poliţiei, unde a fost audiat.

Potrivit acestuia, agenţia sa a respectat toţi paşii legali pentru a realiza acest spot: a angajat o casă de producţie care, la rândul ei, a angajat furnizori şi agenţii de casting care au semnat contractele cu părinţii copiilor.

„Părinţii se duc cu acel contract cu aviz de la psiholog şi de la medicul de familie şi fac un dosărel pe care îl depun la Autoritatea pentru Protecţia Copilului. Lucrurile acestea s-au întâmplat până la finalul lunii septembrie. În momentul interpelării parlamentarilor, Autoritatea pentru Protecţia Copilului avea toate datele să răspundă nu doar că există contracte, deci acceptul copiilor. Autoritatea a considerat de cuviinţă să trimită repede la poliţie această chestie. Pe mine m-ar onora să am 13 parlamentari care să caute răzbunare împotriva agenţiei mele. Nu pot să sper la chestia asta. Cred că e prostie, răutate, nu avem ce face. Am văzut că interpelarea a fost făcută pe 10 octombrie, când rezultatul referendumului era clar. (...) Părinţii stau la filmare, dau sfaturi copiilor cum să joace”, a mai spus Tiderle.

Fondatorul Papaya Advertising a mai spus că nu este vorba de un dosar penal şi că luni se va întoarce la poliţie să dea declaraţie scrisă.

„Nu cred că trebuie să am o calitate. Ce am povestit azi trebuie să dau în scris. Le-am arătat contracte cu părinţii copiilor, ca să nu creadă că luăm copii de pe stradă şi îi luăm la filmări”, a mai spus sursa citată.


ŞTIRE iniţială

Robert Tiderle, fondatorul agenţiei Papaya Advertising, se află, la ora transmiterii ştirii, la Inspectoratul General al Poliţiei Române, ca urmare a unui memoriu adresat de un grup de 15 parlamentari, care au reclamat clipul "Copiii referendumului".

Semnatarii sunt: zece de la PNL - Cupşa Ioan, Mihalescul Dumitru, Popescu Pavel, Fădor Angelica, Cherecheş Florica, Ardelean Ben-Oni, Sighiartău Robert-Ionatan, Gheorghe Andrei Daniel, Ioniţă Antoneta, Neagu Nicolae; trei sunt de la PSD - Jivan Luminiţa-Maria, Titus Corlăţean, Gabriel-Beniamin Leş; unul de la ALDE - Cătăniciu Steluţa-Gustica şi unul de la Minorităţi - Groşaru Andi-Gabriel.

 

 

Obiectul întrebării: „Copiii folosiţi în spotul video Papaya Advertising au acceptul părinţilor pentru a filma în acest videoclip şi dacă s-a respectat interesul superior al copiilor?”, iar întrebarea îi este adresată preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie, Gabriela Coman.

Demersul vine după ce s-a lansat în spaţiul public un spot în care sunt prezenţi mai mulţi copiii cu vârsta sunt 18 ani, care îndeamnă la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei dtrept căsătoria dintre un bărbat şi o femeie. Spotul este intitulat ”Copiii referendumului”, iar mesajul este ”Pentru ca răul să nu se întâmple, e suficient ca oamenii buni să stea acasă”.

La începutul lunii octombrie, vicepreşedintele ALDE, Varujan Vosgasnian, cerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie să înceapă o anchetă în cazul clipului, în care au fost folosiţi copii, şi care îndemna la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei. Mai mult, deputatul cataloga clipul drept o înscenare "cu iz satanic".

Mesajul clipului era transmis după imagini care reproduceau scene din "Povestea Slujitoarei", un serial despre o distopie în care femeile fertile sunt folosite pentru reproducere, fiind considerate un bun al societăţii, fără drept de a alege asupra propriei vieţi.

În imagini, nişte copii crescuţi într-o astfel de societate sunt puşi să recapituleze ce anume se sărbătoreşte pe 6 şi 7 octombrie, data la care a avut loc referendumul. Apoi, aceştia asistau la arderea pe rug a unei femei, pe un câmp ce semăna cu zona Palatului Parlamentului. Spotul se încheia cu mesajul "Depinde de noi ce viitor le pregătim. Dacă vă pasă, staţi acasă", #boicot.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici