Pompierii au putut interveni doar la o oră după izbucnirea incendiului, când locomotiva era deja cuprinsă în totalitate de flăcări, deoarece nu a fost întrerupt curentul la linia de înaltă tensiune.
„Din păcate, echipajele prezente la faţa locului nu au primit acceptul personalului CFR prezent la faţa locului ca să intervină, din cauza faptului că exista tensiune pe linia de alimentare”, a explicat maiorul Ovidfiu Costea de la ISU Alba.
Acesta a mai precizat că personalul conductor al trenului s-a autoevacuat şi nu sunt înregistrate victime.
Dacă la început, pe geamurile locomotivei se vedea ieşind doar fum, după un timp flăcările au început să cuprindă întreaga locomotivă. Potrivit ISU Alba intervenţia de stingere a început după ora 1.00 iar incendiul a fost lichidat în totalitate în jurul orei 5.30.
„Locomotiva a fost tractată. Circulaţia feroviară a fost blocată deoarece era linia principală (magistrala 300, locaţie km 363+900m). Curentul a fost oprit între orele 01.00- 06.00 când s-a reluat traficul feroviar. Locomotiva a fost tractată în gara din Valea Lungă. Cauza: scurtcircuit electric la compresor (motor electric)”, a precizat maiorul Costea.
La ora transmiterii acestei ştiri, traficul feroviar a fost reluat.