- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Circulaţia pe DN 17 în Pasul Tihuţa, îngreunată
Circulaţia pe DN 17 care face legătura între Transilvania şi Moldova este îngreunată în Pasul Tihuţa de lucrările de reabilitare a drumului, săpat de constructori pe kilometri întregi.
Circulaţia pe DN 17 în Pasul Tihuţa, îngreunată (Imagine: Mediafax Foto)
Mai mulţi şoferi se plâng zilnic Inspectoratului Judeţean de Poliţie (IJP) Bistriţa-Năsăud, dar şi Secţiei Bistriţa a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj că prin Pasul Tihuţa se trece mai greu decât iarna atât din cauza utilajelor care lucrează, cât mai ales a porţiunilor de pe care asfaltul a fost scos fiindcă se sapă în munte pentru lărgirea drumului.
Şoferii susţin că, în situaţia în care lucrările nu vor avansa, Pasul Tihuţa va fi imposibil de trecut în perioada iernii, cunoscută fiind dificultatea cu care se circulă prin zonă în anotimpul rece.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Marcel Ciolacu este desemnat Premierul României
-
Ciolacu, după ce a fost desemnat premier: Românii au nevoie de stabilitate
-
S-au votat preşedinţii la Camera Deputaţilor şi la Senat: Ilie Bolojan, la Senat; Ciprian Şerban, la Camera Deputaţilor
-
Crin Antonescu va fi candidatul comun pentru alegerile prezidenţiale. Propunerea va fi aprobată de fiecare partid al alianţei
Ştefan Sebastian Szbobotka, director de comunicare şi relaţii internaţionale în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), a informat că reabilitarea DN 17 pe tronsonul Tureac - limita judeţelor Bistriţa-Năsăud şi Suceava, respectiv de la km 91+000 la km 116+000, cu o lungime de 25 de km, a fost atribuită firmei "Ashroich" din Israel, valoarea contractului fiind de circa 85 de milioane de lei.
"Contractul, semnat în anul 2004 face parte din Etapa a IV-a a proiectului de reabilitare a drumurilor naţionale desfăşurat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
În prezent se lucrează intens pentru reabilitarea drumului mai sus menţionat, stadiul fizic al lucrărilor de execuţie fiind de 65 %.
Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor este al doilea trimestru al anului 2009", a informat sursa citată.
Szbobotka nu a răspuns însă la întrebarea legată de măsurile pe care le va lua CNADNR pentru a menţine Pasul Tihuţa deschis în timpul iernii.
Iniţial, firma din Israel trebuia să finalizeze lucrările la sfârşitul anului trecut, dar a cerut mai multe prelungiri ale termenului de execuţie invocând perioada scurtă din an în care poate lucra, vremea în Pasul Tihuţa fiind instabilă, iar vara foarte scurtă.
Conform aceleiaşi surse, CNADNR are în derulare 25 de contracte de reabilitare, cu finanţare BEI, ISPA şi JBIC, însumând 750 km de drum naţional.
Dintre aceştia, în anul 2008 vor fi finalizaţi 570 km.
De asemenea, în acest an vor mai fi semnate 23 de contracte de reabilitare a drumurilor, reprezentând 1.402 km de drum naţional.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.