Clienţii ar trebui să fie interzişi în magazinele alimentare, spun experţii americani

Publicat: 20 04. 2020, 22:00
Actualizat: 20 02. 2021, 04:11

Zeci de angajaţi ai magazinelor alimentare din SUA au murit din cauza coronavirusului, în ciuda faptului că purtau măşti. Alimentarele sunt încă inundate de clienţi negilejenţi care vin în contact cu personalul, sporind riscul de transmitere. După ce măsurile luate pentru a-i proteja pe aceştia de infectare s-au dovedit ineficiente, specialiştii anunţă că este timpul pentru o schimbare.

Oficialii nu solicită închiderea magazinelor. În schimb, Departamentul Statelor Unite pentru Muncă recomandă ca vânzătorii să folosească un geam protector de unde cumpărătorii pot ridica produsele.
 
Alte magazine alimentare s-au adaptat pentru a-şi proteja angajaţii. Au început să utilizeze serviciul de livrări la domiciliu. Noile reglementări au stârnit reacţii mixte. Întrebarea care persistă pe buzele specialiştilor este dacă aceste soluţii vor face faţă pe termen lung.
 
Există riscul unui excedent de personal, iar multe afaceri mici nu îşi vor permite plata salariilor. Acesta ar fi un motiv pentru care majoritatea alimentarelor sunt reticente la schimbare.
Un altul ar fi legat de capacitatea oamenilor de a realiza comenzi în mediul online. Clienţii cu venituri mici nu îşi vor permite, la fel şi cei care nu au o conexiune la internet.
 
Supermarketurile sunt singurele care au făcut faţă măsurilor draconice. Nu îşi permit să ţină cumpărătorii afară, notează CNN.
 
 
Sursa foto: Mediafaxfoto