CNAIR a găsit vinovaţii pentru balustrada prăbuşită peste calea ferată: Constructorii din 1976

Podul a cărui balustradă s-a prăbuşit vineri peste calea avea vicii ascunse de construcţie, prefabricatele folosite pentru trotuar nefiind ancorate corespunzător, a declarat pentru MEDIAFAX Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt la CNAIR.

Urmărește
2273 afișări
Imaginea articolului CNAIR a găsit vinovaţii pentru balustrada prăbuşită peste calea ferată: Constructorii din 1976

CNAIR a găsit vinovaţii pentru balustrada prăbuşită peste calea ferată: Construcţorii din 1976

Podul era expertizat de anul trecut din decembrie iar anul acesta urma să intre în reabilitare, a precizat Şebănescu.

„Au cazut nişte prefabricate de beton de la trotuar, montate în 1976, când a fost construit podul. Structura podului însă nu este afectată. La momentul montării acelor elemente prefabricate se pare că muncitorii nu au montat toate ancorele, iar pentru că îmbinările au fost acoperite cu beton nu s-a putut vedea această problemă. Este vorba de fapt de vicii ascunse de construcţie.

Pentru a nu mai avea şi alte surprize, am decis ca de săptămâna viitoare să îndepărtăm toate acele elemente prefabricate de pe pod şi să le înlocuim cu un postament de beton armat pe care să fie montate parapete. Interesant este că astăzi colegii de la SDN Ploieţti au încercat să scoată unele dintre elementele prefabricate rămase dar nu au reuşit deoarece sunt bine ancorate. Bănuiala este că echipa care a lucrat în 1976 s-a grabit şi nu a ancorat corespunzător toate prefabricatele. Iar genul ăsta de probleme ascunse nu pot fi identificate ulterior prin nicio expertiză. Singura soluţie este să le îndepărtezi preventiv pe toate, pentru a nu mai exista riscuri”, a spus Şerbănescu.

Traficul feroviar a fost blocat vineri, în Prahova, după ce o balustradă din beton de 15 metri de la un pod s-a desprins şi a căzut peste calea ferată. Incidentul s-a petrecut între localităţile Moara Noua şi Bărcănesti.

În vara anului trecut, după prăbuşirea unui pod în Italia, CNAIR anunţa că podurile din Romania nu se afla intr-o situaţie gravă, din cele 4.250 astfel de constructii aflate, in prezent, pe reteaua de drumuri ntionale, doar 37 aflându-se în clasa tehnica 5, iar 680 de poduri în clasa tehnica 4.

CNAIR, preciza că revizia podurilor se face la intervale de 6 luni, dar si mai devreme, daca situatia o cere.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici