Lucrările la linia de tren Gara de Nord – Aeroport au fost recepţionate după o serie întreagă de termene. Pentru că pandemia ne-a luat campionatul de fotbal Euro 2020, Ministerul Transporturilor şi-a permis să treacă din amânare în amânare.
Nici în general nu o ducem mai bine. România are de 4 ori mai puţine căi ferate faţă de Germania şi de trei ori mai puţine decât Franţa. Pe căile ferate din România circuli cu maxim 70 de kilometri la oră din cauza restricţiilor de viteză. Trenurile de marfă circulă însă şi cu 20 de kilometri pe oră. În alte state europene, trenurile circulă cu 250 de kilometri pe oră, iar în China cu 300 de km/h.
Mihai Croicu, vicepreşedinte Asociaţia Pro Infrastructura: Per total, reţeaua românească este mult mai puţin densă decât cea din Ungaria şi cu siguranţă, mult mai puţin densă decât cea din Cehia sau Austria. Din 1880 chiar, vorbim de un deficit mare de investiţii, care nu a fost niciodată recuperat. Fără un program deştept de investiţii şi fără alocări mult mai mari pentru întreţinerea liniilor, situaţia o să continue la fel. În reparaţii capitale şi reparaţii curente, un minim de un miliard de lei pe an.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor: În contextul amânării Campionatului European de Fotbal a fost îmbunătăţit faţă de varianta iniţială cu încă două obiective necesare exploatării. Acest proiect a pornit ca obligaţie impusă României în contextul Campionatului European de Fotbal care trebuia să aibă loc în iunie acest an.