Tinerii şi persoanele familiarizate cu tehnologia, ştiu cum funcţionează platforma de programare la vaccin, dar, ce se întâmplă cu cei care nu sunt prieteni cu tehnologia, şi nici nu au vreun ajutor?
Teoretic, ar trebui să apeleze la medicul de familie. În realitate, Codruţa Bungău, managerul Spitalului Deta, spune că vârstnicii vin direct la centrul de vaccinare.
„Coordonatorul Centrului de vaccinare a admis la vaccinare, persoane vârstnice, eligibile pentru cea de-a doua etapă, care s-au prezentat la spital cu buletinul, invocând faptul că nu au acces la platforma de vaccinare şi nu au persoane în familie, care să îi ajute să se programeze”, a explicat Codruţa Bungău.
Cam 30 de vârstnici, cu boli cronice, au primit vaccinul, fără programare. Iar spitalul a rămas fără ser, pentru cei înscrişi în platformă. Aceştia au fost reprogramaţi, dar problema a ajuns şi la urechile directorului DSP.
Flavius Cioca, şeful Direcţiei de Sănătate Publică Timiş, anunţă controale, pentru a vedea dacă şi cine a greşit.
„E de prevenit genul acesta de situaţii. Pe de altă parte, suntem într-o perioadă în care foarte mulţi oameni îşi doresc, iar pentru colegii noştri a fost destul de greu să refuze bătrâni, greu deplasabili, veniţi la poarta spitalului, care doreau să se vaccineze”, spune şeful DSP Timiş.