- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (06.06.2014, 14:13)
- Catalina Mihai
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Comisar european: Două treimi din consumatorii români nu au încredere că justiţia le poate apăra drepturile
Comisarul european Neven Mimica a declarat, vineri, că aproximativ două treimi din consumatorii români nu au încredere că justiţia le poate apăra drepturile, dar a subliniat că, în general, gradul de conştientizare a drepturilor pe care le au a crescut în urma lansării campaniei din 2012.
Urmărește
188 afișări
Mimica: Două treimi din consumatorii români nu au încredere că justiţia le poate apăra drepturile (Imagine: Shutterstock)
"Drepturile puternice protejează consumatorul împotriva practicilor ilegale de comerţ. Sunt drepturi care, de asemenea, ajută la construirea încrederii de care are nevoie consumatorul pentru a profita de toate oportunităţile pieţei online şi ale pieţei europene", a declarat, într-o conferinţă de presă, comisarul european pentru protecţia consumatorului, Neven Mimica, aflat în vizită în România.
Oficialul european a precizat că aşteaptă cu nerăbdare ca noua Directivă care "consolidează drepturile existente consumarilor" şi care intră în vigoare de la 13 iunie să fie aplicată în toate statele membre, inclusiv în România.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Facturile la energie ar putea rămâne plafonate şi după 1 aprilie. Anunţul ministrului Burduja
-
Preşedinta Mexicului ripostează la comentariile lui Trump: Unele părţi ale SUA să fie redenumite „America mexicană”
-
Antony Blinken desconsideră comentariile lui Trump: Invazia Groenlandei nu se va întâmpla
"Astăzi aş vrea să vă împărtăşesc angajamentul meu de a răspunde provocării de a face ca aceste drepturi să funcţioneze în practică", a spus Mimica, adăugând că, în 2012, Comisia Europeană a făcut "un prim pas important" de a creşte gradul de conştientizare a consumatorilor din România, prin campania "E dreptul tău. Acţionează".
Comisarul a explicat că această campanie a avut "un impact pozitiv", ultimul sondaj realizat în perioada mai-iunie 2013 şi prezentat vineri la Bucureşti arătând o creştere "a gradului de conştientizare" a drepturilor lor de către consumatorii români.
Totodată, campania a avut impact şi asupra retailerilor care au conştientizat faptul că trebuie să respecte drepturile consumatorilor. "Magazinele care vând electrocasnice, electronice şi agenţiile de voiaj se pare că au înţeles foarte bine acest lucru pentru că şi-au îmbunătăţit imaginea în faţa consumatorilor, iar încrederea în activitatea lor a crescut cu aproximativ 10% comparativ cu 2011", a precizat comisarul european, avertizând însă că "mai rămân multe de făcut".
Totodată, el a afirmat că numărul repondenţilor care spun că furnizorii de servicii şi retailerii nu le respectă drepturile rămâne ridicat.
"Trei din 10 repondenţi cred că băncile sau alte instituţii de credit nu respectă regulile şi drepturile privind protecţia consumatorilor. 28% din consumatori au spus că nu au încredere în furnizorii de internet sau firmele de tip teleshopping. E nevoie să facem eforturi, şi nu doar din partea comercianţilor. Acest sondaj arată că, în pofida îmbunătăţirilor, cam două treimi (62%) din consumatorii din România încă nu au încredere în sistemul de justiţie că le-ar putea apăra drepturile, comparativ cu 70% înainte (de începerea campaniei)”, a subliniat comisarul pentru protecţia consumatorilor.
Referitor la Directiva privind drepturile consumatorilor, care intră în vigoare pe întreg teritoriul UE, începând cu 13 iunie, Neven Mimica a declarat că ea conţine mai multe drepturi noi.
"Mă voi referi la dreptul de a se răzgândi cu privire la produsul achiziţionat online, de oriunde din UE. Poţi să returnezi produsul în 14 zile de la data achiziţionării. Tot ce trebuie să plăteşti este costul expediţiei. Asta dacă vânzătorul a specificat acest lucru la momentul achiziţiei. În caz că acest lucru nu a fost specificat, nici acest cost nu trebuie acoperit de consumator", a explicat comisarul.
"Avem nevoie de un consumator informat, satisfăcut, care să ştie suficient despre propriile drepturi şi care este gata să acţioneze pentru a-şi apăra sau pune în aplicare aceste drepturi. Consumatorii care ştiu că piaţa lucrează pentru ei şi nu invers sunt consumatori care îşi pot folosi puterea economică pentru a fi motoare ale creşterii economice în general. Lucru important mai ales acum în această perioadă de criză în care fiecare încearcă să găsească un mod sustenabil de rezolvare a problemelor economice", a spus Mimica.
Totodată, oficialul UE a mai spus că trebuie lucrat în continuare cu mediul de afaceri din România, astfel încât societăţile mici şi mari "să fie conştiente de aceste drepturi ale consumatorilor şi să le respecte".
Guvernul României a adoptat, miercuri, o Ordonanţă de Urgenţă prin care a fost transpusă în legislaţia naţională Directiva privind drepturile consumatorilor.
Noua legislaţie, care se adresează în special comerţului online, elimină tarifele şi costurile ascunse pe internet, oferă o mai mare transparenţă a preţurilor şi interzice opţiunile predefinite pe site-uri.
Totodată, consumatorii vor avea la dispoziţie 14 zile pentru a se răzgândi cu privire la un bun sau un serviciu achiziţionat şi vor beneficia de mai multe drepturi în ceea ce priveşte rambusarea.
Directiva va elimina suprataxele pentru utilizarea cărţilor de credit şi a liniilor directe de asistenţă şi va obliga firmele să ofere informaţii mai clare cu privire la responsabilitatea plăţii aferente returnării bunurilor.
Prin implementarea Directivei, CE speră că va oferi o mai mare protecţie consumatorilor în ceea ce priveşte produsele digitale, iar normele comune pentru întreprinderile din UE vor facilita schimburile comerciale ale acestora în întreaga Europă.
Citește pe alephnews.ro: Cu cât e plătit statul degeaba? Shoji Morimoto, cunoscut drept „omul care nu face nimic”, a transformat un concept inedit într-o carieră profitabilă
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cauza medicală a morții lui Liam Payne a fost confirmată într-o anchetă în Marea Britanie. Ce i-a cauzat decesul artistului
Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imagini incendiare cu prezentatoarea TV care face o avere pe site-urile destinate adulților. S-a cuplat cu prietenul fostului iubit
PROSPORT.RO
Despărțire la început de 2025?! Vedeta de la Neatza cu Răzvani și Dani ar fi pus capăt relației
CANCAN.RO
Care sunt numerele de înmatriculare interzise în România, în 2025. Aceasta este lista completă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe