Comisia Europeană: Modelul de publicitate al Meta nu respectă Regulamentul privind pieţele digitale
„Comisia a informat astăzi, 1 iulie, Meta cu privire la constatările sale preliminare potrivit cărora modelul de publicitate „plată sau consimţământ” al acesteia nu respectă Regulamentul privind pieţele digitale (RPD). În opinia preliminară a Comisiei, această alegere binară obligă utilizatorii să îşi dea consimţământul pentru combinarea datelor lor cu caracter personal şi nu le oferă o versiune mai puţin personalizată, dar echivalentă, a reţelelor sociale ale Meta”, se arată într-un comunicat al CE.
„Investigaţia noastră urmăreşte să asigure contestabilitatea pe pieţele unde controlori de acces precum Meta au acumulat datele cu caracter personal ale milioane de cetăţeni ai UE de-a lungul multor ani. Opinia noastră preliminară este că modelul de publicitate al Meta nu respectă Regulamentul privind pieţele digitale. Dorim să le oferim cetăţenilor posibilitatea de a prelua controlul asupra propriilor date şi de a alege o experienţă mai puţin personalizată în ceea ce priveşte publicitatea”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreşedinta executivă responsabilă cu politica în domeniul concurenţei.
„Astăzi facem încă un pas important pentru a asigura respectarea deplină a RPD de către Meta. Opinia noastră preliminară este că modelul comercial
Prin transmiterea acestor constatări preliminare, Comisia informează Meta cu privire la opinia sa preliminară potrivit căreia compania respectivă încalcă RPD. Acest lucru nu aduce atingere rezultatului investigaţiei. Meta are acum posibilitatea de a-şi exercita dreptul la apărare examinând documentele din dosarul de investigaţie al Comisiei şi răspunzând în scris la constatările preliminare ale Comisiei. Comisia îşi va încheia investigaţia în termen de 12 luni de la iniţierea procedurii la 25 martie 2024.