Comisia Europeană propune noi drepturi ale consumatorilor. Ce anume interzice instituţia continentală

Comisia Europeană a propus miercuri actualizarea normelor în materie de protecţie a consumatorilor în scopul de a consolida rolul acestora în cadrul tranziţiei verzi. Astfel, consumatorii vor putea face alegeri în cunoştinţă de cauză şi respectuoase faţă de mediu atunci când îşi fac cumpărăturile.

Urmărește
428 afișări
Imaginea articolului Comisia Europeană propune noi drepturi ale consumatorilor. Ce anume interzice instituţia continentală

Comisia Europeană propune noi drepturi ale consumatorilor. Ce anume interzice instituţia continentală

Potrivit unui comunicat al CE, consumatorii vor avea dreptul să ştie pentru cât timp este proiectat un produs să dureze şi cum şi dacă acesta poate fi reparat. În plus, normele vor consolida protecţia consumatorilor împotriva menţiunilor nefiabile sau false legate de mediu, interzicând „dezinformarea ecologică” şi practicile care induc în eroare consumatorii cu privire la durabilitatea unui produs.

„Sprijinim consumatorii care doresc din ce în ce mai mult să aleagă produse care durează mai mult timp şi care pot fi reparate. Trebuie să ne asigurăm că angajamentul lor nu este afectat de informaţii înşelătoare. Prin această propunere, le punem la dispoziţie noi instrumente solide pentru a face alegeri în cunoştinţă de cauză şi, totodată, sporim durabilitatea produselor şi a economiei noastre”, a declarat Věra Jourová, vicepreşedinta pentru valori şi transparenţă.

Comisia propune modificarea Directivei privind drepturile consumatorilor în sensul de a obliga comercianţii să furnizeze consumatorilor informaţii privind durabilitatea şi posibilitatea de reparare a produselor.

Astfel, cumpărătorii trebuie să fie informaţi cu privire la durabilitatea garantată a produselor. Dacă producătorul unui bun de consum oferă o garanţie comercială de durabilitate mai mare de doi ani, comerciantul trebuie să furnizeze această informaţie consumatorului. În cazul bunurilor consumatoare de energie, vânzătorul trebuie să informeze consumatorii şi atunci când producătorul nu a oferit informaţii privind garanţia comercială de durabilitate.

Comerciantul trebuie, de asemenea, să furnizeze informaţii relevante privind reparaţiile, cum ar fi punctajul privind posibilitatea de reparare (atunci când este cazul) sau alte informaţii relevante privind reparaţiile, furnizate de producător, cum ar fi disponibilitatea pieselor de schimb sau a unui manual de reparaţii. În cazul dispozitivelor inteligente şi al conţinutului şi serviciilor digitale, consumatorul trebuie, de asemenea, informat cu privire la actualizările de software furnizate de producător.

Producătorii şi comercianţii vor decide cu privire la modalitatea cea mai adecvată de a furniza aceste informaţii consumatorului, fie pe ambalaj, fie în descrierea produsului pe site-ul internet. În orice caz, aceste informaţii trebuie furnizate înainte de cumpărare şi într-un mod clar şi inteligibil.

De asemenea, lista caracteristicilor produsului cu privire la care un comerciant nu poate induce în eroare consumatorii este extinsă pentru a acoperi impactul de mediu sau social, precum şi durabilitatea şi potenţialul de reparare. Sunt adăugate, apoi, noi practici care sunt considerate înşelătoare în urma unei evaluări de la caz la caz, cum ar fi menţionarea viitoarelor performanţe de mediu fără angajamente şi ţinte clare, obiective şi verificabile şi fără un sistem de monitorizare independent.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici