- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Comisia Europeană: WhatsApp trebuie să informeze mai bine consumatorii în privinţa datelor personale
Comisia Europeană şi reţeaua autorităţilor naţionale de protecţie a consumatorilor (CPC) au transmis companiei care deţine WhatsApp o scrisoare, solicitându-i să clarifice modificările pe care le-a efectuat în 2021 privind condiţiile sale de utilizare şi politica sa de confidenţialitate.
Compania trebuie să asigure conformitatea acestora cu legislaţia UE în materie de protecţie a consumatorilor.
Comisarul pentru justiţie, Didier Reynders, a declarat: „WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înţeleg cu ce sunt de acord şi modul în care se utilizează datele lor cu caracter personal, în special în cazul în care acestea sunt partajate cu parteneri de afaceri. Mă aştept ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii şi viaţa privată a acestora. De aceea am lansat astăzi dialogul oficial. WhatsApp trebuie să reacţioneze, până la sfârşitul lunii februarie, cu angajamente concrete privind modul în care vor răspunde preocupărilor noastre.”
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
În urma unei alerte din partea Organizaţiei Europene a Consumatorilor (BEUC), Comisia şi autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor, sub conducerea Agenţiei suedeze pentru protecţia consumatorilor, solicită WhatsApp să explice modul în care îşi respectă obligaţiile care îi revin în temeiul legislaţiei UE privind protecţia consumatorilor.
Întrebările sunt menite să clarifice: dacă li se furnizează consumatorilor informaţii suficient de clare cu privire la consecinţele deciziei lor de a accepta sau de a refuza noile condiţii de utilizare a serviciilor companiei; corectitudinea notificărilor transmise de WhatsApp în cadrul aplicaţiei, care îi determină pe consumatori să accepte noile condiţii şi politica de confidenţialitate; şi dacă consumatorii au posibilitatea de a se familiariza în mod adecvat cu noile condiţii înainte de a le accepta. Comisia şi autorităţile de protecţie a consumatorilor sunt, de asemenea, preocupate de schimbul de date cu caracter personal ale utilizatorilor între WhatsApp şi părţi terţe sau alte societăţi Facebook/Meta.
WhatsApp trebuie să colaboreze cu Comisia şi cu autorităţile până la sfârşitul lunii februarie.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO