- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Companie criticată pentru şantierul Drumului Expres Craiova – Piteşti
Constructorul Drumului Expres Craiova – Piteşti e criticat de cei de la Asociaţia Pro Infrastructură: „s-au întins mai mult decât le e plapuma”. Asociaţia susţine că UMB a ajuns la doar 22% stadiu fizic la tronsonul 4, în iunie, adică la aproape doi ani de la semnarea contractului.
Companie criticată pentru şantierul Drumului Expres Craiova – Piteşti
Asociaţia Pro Infrastructură critică, într-o postare pe Facebook, UMB.
„UMB, ruşinos pe DEx12 Coloneşti-Piteşti. Miercurea trecută am filmat întreg tronsonul 4 al Drumului Expres DEx12 Craiova-Piteşti: https://youtu.be/o_fQ3BkkErI. Hartă interactivă: https://bit.ly/36r7KHf. Din păcate, acesta este unul din şantierele unde se vede foarte clar ceea ce v-am avertizat încă din 2022 că se va întâmpla: depăşirea capacităţii grupului de companii UMB. Simplu spus, cei de la UMB s-au întins mai mult decât le e plapuma. Au luat mai mult decât pot duce... la viteza şi seriozitatea cu care ne-au obişnuit”, spun cei de la asociaţie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Practic, compania ar fi ajuns la 22% stadiu fizic la sfârşit de iunie, adică la aproape doi ani de la semnarea contractului (17.08.2021) care stipulează 12 luni de proiectare plus alte 24 de execuţie. Aşadar termenul de finalizare este noiembrie 2024, 3 ani de la emiterea ordinului de începere din 15.11.2021.
„Cu alte cuvinte, antreprenorul trebuie să pună în teren aproximativ 75% în cele 15 luni rămase, 5% pe lună în medie. Perfect fezabil pentru acel UMB pe care-l ştim. Dar vedem un UMB obosit şi întins dincolo de maximum pe 410 de kilometri de autostradă şi drum expres, plus alte câteva proiecte mai mici. Iar cei aproape 32 de kilometri dintre Coloneşti şi Piteşti (Oarja) reflectă perfect noua realitate. Lotul nu este ocolit nici de cel mai ruşinos semn al mobilizării slabe: zonele verzi cu vegetaţie răsărită pe aliniamentul drumului după ce s-a decopertat terenul sau chiar s-au aşternut straturi de umplutură. Nici nu ne aducem aminte ultima dată când am văzut aşa ceva pe un şantier UMB. Este drept, au fost (şi mai sunt) blocaje birocratice independente de constructor, cum ar fi exproprierile suplimentare şi aprobarea soluţiilor finale în nodul A1/Oarja şi la Albota, dar şi veşnicele păduri care trebuie scoase din circuitul forestier. Dar chiar şi aşa, cei de la UMB au front de lucru suficient unde pot munci nestingheriţi... şi nu o fac”, transmite sursa citată.
Prognosticul asociaţiei este „rezervat”: „doar sperăm ca antreprenorul să nu iasă (prea tare) din termenul contractual, noiembrie 2024. Dar, cu mobilizarea actuală demnă mai degrabă de companii din Grecia, Italia şi Turcia pe care nici nu vrem să le numim, UMB va ajunge la Piteşti abia prin vara lui 2025”.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36