Companiile, chemate să plătească drepturi de autor urşilor, pentru realizarea unui nou sanctuar

  • Companiile care folosesc imaginea sau cuvântul „urs” în identitatea brandurilor lor să plătească dreptul de copyright către urşi şi să contribuie astfel la realizarea unui nou sanctuar în România, este apelul organizaţiei Agent Green.
  • Obiectivul campaniei este de salva, pentru început, 50 de urşi.
Urmărește
573 afișări
Imaginea articolului Companiile, chemate să plătească drepturi de autor urşilor, pentru realizarea unui nou sanctuar

Agent Green, alături de realizatorul TV Charlie Ottley, fac un apel inedit pentru construirea unui nou sanctuar al urşilor în România. „Companii internaţionale sunt chemate să se alăture campaniei Bear Right, prin plata dreptului de copyright către urşi. Cum ar fi ca urşii să primească drepturi de autor? Urşii au inspirat atâtea branduri - de la bere, balsam de rufe, îmbrăcăminte până la dulciuri şi sucuri. Într-o serie de clipuri lansate pe reţelele de socializare de Agent Green, Charlie Ottley îndeamnă brandurile care folosesc imaginea sau cuvântul <urs> în identitatea lor să plătească dreptul de copyright către urşi (bear right) şi să contribuie astfel la realizarea unui nou sanctuar în România. Pentru a susţine iniţiativa Bear Right, companiile pot intra în contact cu un reprezentant al campaniei, online”, potrivit unui comunicat de presă.

Potrivit Agent Green, pentru realizarea sanctuarului sunt luate în calcul locaţii mai ales din judeţele cu cele mai mari populaţii de urs, precum Harghita, Mureş, Braşov, Covasna, Vrancea.

„Arealul ales ar urma să răspundă nevoilor de bază ale urşilor, astfel că gradul de naturaleţe al habitatului va avea un rol esenţial. Teritoriul trebuie să cuprindă pădure mixtă din compoziţia căreia să nu lipsească fagul, o pajişte, apă curgătoare şi o baltă. În acest sanctuar, urşii vor putea să-şi exprime comportamentul natural şi vor avea acces la facilităţi care să le stimuleze condiţia fizică şi să-i menţină activi”, transmite Agent Green.

Programul va urmări inclusiv reintroducerea în natură a acelor urşi care mai pot fi reabilitaţi.

„Încă de când am ajuns pentru prima dată în România, în 2010, am fost fascinat de natura sa şi de fauna bogată de aici. Din păcate lucrurile nu merg bine pentru populaţiile de urs brun, o creatură magnifică, periclitată. În mare parte noi, oamenii, suntem responsabili pentru problemele recente apărute din cauza apariţiei urşilor în mediul nostru - deoarece suntem atât de ocupaţi să-l punem la pământ pe al lor. Dacă le distrugem teritoriul, forţăm urşii să se apropie mai mult... şi atunci îndrăznim să-i învinovăţim tot pe ei. Drept urmare, dreptul la viaţă este focusul acestei campanii, în care ne adesăm în primul rând celor care poartă ursul în identitatea lor, precum nume sau logo-uri. Plătind dreptul către urs, plătim pentru durabilitatea mediului înconjurător, pentru viitorul nostru”, a declarat Charlie Ottley.

Obiectivul campaniei este de a înfiinţa un sanctuar care să salveze, pentru început, 50 de urşi. În prima etapă ţinta este obţinerea celor 30 de hectare necesare, dar şi atragerea investiţiilor pentru primii 10 urşi – costurile totale pentru ca sanctuarul să fie construit şi să devină operaţional sunt de până la 10.000 euro per urs salvat.

„Prin fondurile pe care le vom strânge din dreptul de autor pentru urşi vrem să le cumpărăm animalelor, care altfel ar fi împuşcate, dreptul la viaţă. O întreagă viaţă în demnitate într-un nou sanctuar în mediul lor natural pentru urşii pe care autorităţile au eşuat să îi ferească de pierderea habitatului şi de apropierea fatală de oameni. Sau, după un timp, înapoi în natură dacă reabilitarea lor va mai fi posibilă”, a declarat Gabriel Păun, preşedintele Agent Green.

În acest mod, Agent Green şi Charlie Ottley îşi doresc să aducă în atenţie faptul că în lipsa asigurării măsurilor de coexistenţă şi coadaptare, precum şi a degrădării habitatului, conflictul om-urs a atins cote fără precedent, o problemă din care va continua să profite doar vânătoarea de trofee. Iar parte din soluţie pentru urşii habituaţi, consideraţi de acum obişnuiţi cu omul şi periculoşi, sunt proiectele de educaţie şi crearea unui sanctuar.

La nivel mondial, ursul se numără printre cel mai des întâlnite animale sălbatice în identitatea companiilor, alături de unele domestice, precum câinii, pisiciile şi caii, potrivit celor mai recente cercetări. Totodată, este cel mai popular nume de familie din România care are ca origine numele unui animal, conform statisticilor oficiale.

În România se află în continuare cea mai însemnată populaţie de urs brun din Europa, însă existenţa acestora este periclitată în special de reducerea habitatelor lor naturale, la care se adaugă schimbările climatice, persecuţia oamenilor, dar şi vânătoarea de trofee. Cel mai cunoscut caz de urs vânat pentru trofee este cel al uriaşului Arthur, împuşcat anul acesta într-o arie naturală protejată din judeţul Covasna, caz semnalat de Agent Green.

Iniţiativa, lansată în primă fază către companii şi continuată ulterior cu deschiderea donaţiilor către persoanele fizice, se adresează tuturor celor care vor să susţină simbolul Carpaţilor, ursul brun. Oricine va putea face o donaţie în platforma online dedicată.

Proiectul răspunde în acelaşi timp şi combaterii schimbărilor climatice. Fiecare companie are, inevitabil, activitate care generează emisii de gaze cu efect de seră, însă acestea pot fi neutralizate sau compensate şi dacă susţin astfel de proiecte, prin care sunt conservate păduri care stochează carbon şi produc oxigen.

Campania este una non-profit, cu susţinerea realizatorului tv britanic Charlie Ottley, cunoscut pentru seria de documentare Wild Carpathia care au promovat România în jurul lumii.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici