Conferinţa despre Diversitate & Incluziune, ediţia II. Cele „patru Românii” de la serviciu şi sentimentul de incluziune

  • 1 din 3 români activi pe piaţa muncii este un Avangardist al Incluziunii. Aceste persoane se simt deseori incluse la locul de muncă şi reprezintă aproape jumătate din totalul angajaţilor care se simt motivaţi la job.
  • În schimb, peste 3 milioane de români - aproape jumătate din totalul angajaţilor activi în ţara noastră - fac parte din grupul Spectatorilor şi al Deconectaţilor Social: angajaţi care nu se simt incluşi la serviciu şi care au cea mai mare intenţie de schimbare a locului de muncă.
  • 52% dintre aceştia nu se simt incluşi la serviciu şi 28% intenţionează să îşi schimbe locul de muncă în următoarele şase luni.
  • Studiul realizat de Cult Research şi GRF+ la iniţiativa Asociaţiei OPEN MINDS a fost prezentat în cadrul celei de-a doua ediţii a Conferinţei despre Diversitate şi Incluziune, un eveniment care a reunit 58 de experţi în D&I şi peste 600 de participanţi.
Urmărește
134 afișări
Imaginea articolului Conferinţa despre Diversitate & Incluziune, ediţia II. Cele „patru Românii” de la serviciu şi sentimentul de incluziune

Conferinţa despre Diversitate & Incluziune, ediţia II. Cele „patru Românii” de la serviciu şi sentimentul de incluziune

1 din 3 români activi pe piaţa muncii face parte din grupul Avangardiştilor Incluziunii, o categorie de persoane care sprijină incluziunea pe piaţa muncii. Aceştia reprezintă 34% din totalul angajaţilor care se simt incluşi la muncă şi 47% din totalul celor care se simt motivaţi la job. Pe de altă parte, peste 3 milioane de români nu se simt incluşi la locul de muncă şi cei mai mulţi dintre ei se declară obosiţi (60%) şi descurajaţi (65%). Investiţiile în programe pentru incluziune pot îmbunătăţi starea de spirit a echipelor şi pot ajuta organizaţiile să îşi păstreze angajaţii.

Datele sunt extrase din studiul Barometrul României Responsabile – Ediţia Diversitate şi Incluziune (BARES.DI), realizat de Cult Research şi GRF+ la iniţiativa Asociaţiei OPEN MINDS. Cercetarea prezentată în cadrul Conferinţei despre Diversitate şi Incluziune (D&I) identifică patru Românii, grupate în funcţie de atitudinea angajaţilor faţă de sănătate fizică, sănătate mintală, sănătate emoţională, spiritualitate, ecologie, diversitate, conştiinţă socială şi incluziunea socială la locul de muncă. Potrivit studiului, angajaţii din categoria Spectatorilor şi a Deconectaţilor Social intenţionează în proporţie de 28% să îşi schimbe locul de muncă în următoarele şase luni.

Conferinţa despre D&I este cel mai mare festival pentru promovarea incluziunii la muncă în România. Celor peste 600 de aliaţi care au participat le-am oferit, prin BARES.DI, un instrument prin care să măsoare concret cum se simt angajaţii la serviciu în 2024 şi cum putem să construim împreună o Românie productivă şi motivată. Avem nevoie de lideri care stabilesc obiective de incluziune ambiţioase, dar adaptate la ce trăiesc angajaţii lor în fiecare zi în organizaţii. Asociaţia OPEN MINDS susţine acest demers prin parteneriate public-private care să crească, în timp, nivelul de conştientizare şi numărul de români care practică incluziunea la locul de muncă”, declară Mirela Tănase, vicepreşedinte al Asociaţiei OPEN MINDS şi organizator al Conferinţei despre Diversitate & Incluziune.

Cele „patru Românii” de la serviciu şi sentimentul de incluziune

  • Avangardiştii incluziunii (30% dintre angajaţii din România) sunt cei mai activi aliaţi pentru incluziune şi se simt deseori incluşi la muncă.

  • Centraţii pe sine (26% din populaţia activă în România) sunt preocupaţi mai degrabă de binele propriu şi aleg să nu susţină diversitatea şi incluziunea la muncă.

  • Spectatorii sociali (30% dintre angajaţii români) nu se implică în problemele de incluziune şi nu au o reacţie atunci când asistă la discriminare.

  • Deconectaţii social (14% dintre respondenţi) se simt cel mai des excluşi de la locul de muncă şi nu sunt mulţumiţi de stilul lor de viaţă.

Angajaţii care nu se simt incluşi sunt mai vulnerabili la discriminare la locul de muncă

Pentru românii din grupul Spectatorilor şi al Deconectaţilor social, discriminarea creează un cerc vicios: angajaţii se simt excluşi, ceea ce le afectează motivaţia şi starea de bine la muncă, iar demisia este soluţia aleasă pentru schimbare.

  • Doar 12% dintre Deconectaţii social se simt incluşi la locul de muncă, aproape de trei ori mai puţin decât Avangardiştii incluziunii (34%).

  • În acelaşi timp, 32% dintre Spectatorii Sociali se simt uneori excluşi de la locul de muncă.

  • Dintre toţi angajaţii activi din România, grupul Deconectaţilor social raportează cel mai mic nivel de motivaţie (11%) şi doar 10% declară că se simt bine la muncă.

  • Retenţia are de suferit: aceşti angajaţi au cea mai ridicată intenţie de a-şi schimba locul de muncă în următoarele şase luni - 29% în cazul Deconectaţilor Social, respectiv 27% în rândul Spectatorilor Sociali.

Cele patru Românii nu au altă variantă decât să lucreze împreună. De aceea, cel mai natural loc în care să faci educaţie pentru incluziune este locul de muncă, iar tema pe care le-o propunem angajatorilor pentru 2024 este să identifice modalităţile prin care îi pot sprijini pe angajaţii neimplicaţi – un grup de aproximativ 3 milioane de români Spectatori şi Deconectaţi - să se simtă mai bine la muncă şi să devină Avangardişti ai incluziunii”, declară Paul Acatrini, Research Director & Managing Partner Cult Research.

Abordări propuse de experţi în Conferinţa despre Diversitate & Incluziune

Cea de-a doua ediţie a Conferinţei pentru Diversitate şi Incluziune organizate de Asociaţia OPEN MINDS a reunit 58 de experţi şi lideri de opinie care au prezentat bune practici pentru profesioniştii care vor să facă din organizaţiile lor medii incluzive pentru fiecare angajat.

Printre abordările propuse de experţi pentru creşterea sentimentului de incluziune la muncă au prioritate îmbunătăţirea politicilor de recrutare şi onboarding şi crearea mai multor ocazii în care angajaţii se cunosc şi lucrează împreună. Alte soluţii includ crearea unor programe de învăţare continuă, introducerea serviciilor de consiliere pentru persoanele discriminate şi promovarea incluziunii în educaţie.

  • „Este o linie foarte subţire între a fi valid şi a fi invalid. Trebuie să ne dăm seama că avem nevoie să fim diferiţi şi putem fi împreună”, susţine Adela Hanafi, Preşedinte, Asociaţia CONIL.

  • „În România, doar 1% dintre adulţii cu autism au un job, deşi până la 50% dintre ei pot face faţă unui loc de muncă”, susţine Anca Dumitrescu, Preşedinte, Asociaţia Autism Voice.

  • „În universităţi avem datoria de a creşte contactul studenţilor cu toţi oamenii din jurul nostru”, declară Laura Grunberg, Prof. Univ. şi Coordonator al Planului de Egalitate de Gen, Universitatea Bucureşti.

Peste 600 de profesionişti din mediul de business, ONG-uri, activişti, reprezentanţi din instituţii publice, precum şi din instituţii de învăţământ pre-universitar şi universitar şi reprezentanţi din societatea civilă au urmărit dezbaterile în Casa Universitarilor şi online, pe pagina evenimentului. Valoarea de 10.000 euro, obţinută din vânzarea biletelor, este donată integral Asociaţiei CONIL care luptă pentru integrarea persoanelor cu dizabilităţi.

Conferinţa pentru Diversitate şi Incluziune a fost organizată cu sprijinul partenerilor: Exploratist, BCR, Brinks, Coca-Cola HBC România, Fundaţia Orange, Heineken, Imsat, Lidl România, MdDonald’s, Mirro, Provident, Wordplay, AHA Media, Bivolul, BT Video, Cult Research, GRF+, Fit4You, Philip Morris România, Romprest Servicii Integrate, Squad şi Universitatea Bucureşti.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici