YouTube Music a ajuns la 50 de milioane de abonaţi şi ameninţă poziţia Spotify

Publicat: 24 10. 2021, 14:59
Actualizat: 24 10. 2021, 15:01

Noul capitol al bătăliei dintre giganţii tehnologici YouTube Music şi Spotify s-a deschis odată cu realizarea a 50 de milioane de abonaţi la platforma deţinută de Google.

Un rezultat care îi apropie pe cei doi din ce în ce mai mult, explică Financial Times, având în vedere că YouTube ajunsese la 30 de milioane tocmai în octombrie anul trecut. Principalii concurenţi sunt Spotify (cu peste 150 de milioane de utilizatori), Apple Music şi Amazon, cu 78, respectiv 63 de milioane de abonaţi.

Toate acestea au avut loc şi după lansarea secţiunilor plătite de pe YouTube ca Music Premium (la un cost de 9,99 euro pe lună – dar cu posibilităţi diferite de abonamente reduse – după o lună de încercare gratuită). Creşterea platformei a fost foarte rapidă, în comparaţie cu Spotify, născut în 2008, şi Apple Music, lansat în 2015, cu trei ani înainte de YouTube Music.

Forţa YouTube, care ar fi putut contribui la acest succes, scrie FT, este cu siguranţă vastitatea ofertei (este platforma cu cel mai mare număr de conţinut video în acest moment).

În ultimii ani, totuşi, tot mai mulţi artişti au denunţat folosirea muzicii lor fără a plăti drepturile de autor. Numai în 2016, compania a spus că a plătit peste 4 miliarde de dolari într-un an autorilor, în timp ce Spotify a plătit 5, miliarde de dolari.