Un nou studiu internaţional a identificat schimbări genetice la nou-născuţii expuşi la cannabis prenatal, sugerând potenţiale efecte negative asupra dezvoltării neurologice, scrie Science Alert.

Urmărește
Imaginea articolului Consumul de canabis în timpul sarcinii, asociat cu modificări genetice ale creierului copilului

Un nou studiu internaţional sugerează că expunerea la canabis în timpul sarcinii poate provoca schimbări genetice persistente în nou-născuţi, afectând dezvoltarea neurologică ulterioară.

Cercetătorii au identificat modificări epigenetice care au influenţat mai multe gene implicate în creşterea căilor nervoase şi în bolile neurodezvoltative, susţinând ipoteza că utilizarea canabisului de către mamă poate avea efecte negative asupra copilului.

Echipa de cercetare a analizat două baze de date care au urmărit indivizi de la naştere până la vârsta adultă, colectând date despre obiceiurile de consum de droguri ale mamelor şi mostre de sânge pentru analiza ADN-ului.

Au descoperit că procesul de metilare a ADN-ului, care reglează activitatea genelor, era semnificativ diferit între copiii expuşi prenatal la canabis şi cei neexpuşi, afectând în special şapte gene legate de dezvoltarea creierului, anxietate şi autism.

Deşi studiul nu stabileşte o relaţie cauzală directă, rezultatele sunt suficient de îngrijorătoare pentru a solicita cercetări suplimentare.