Contestaţie la construcţia A1 Sibiu-Piteşti: ni se arată de ce nu vom circula pe autostradă în 10 ani

O contestaţie „foarte dură” a fost depusă pe A1 Sibiu-Piteşti, secţiunea 3, susţine Asociaţia Pro Infrastructură, potrivit căreia, practic, „ni se arată de ce nu vom circula pe toată autostrada Sibiu-Piteşti mai devreme de 10 ani”.

Urmărește
2687 afișări
Imaginea articolului Contestaţie la construcţia A1 Sibiu-Piteşti: ni se arată de ce nu vom circula pe autostradă în 10 ani

Contestaţie la construcţia A1 Sibiu-Piteşti: ni se arată de ce nu vom circula pe autostradă în 10 ani

Asociaţia Pro Infrastructură anunţă că WeBuild (Astaldi) a depus o contestaţie „foarte dură” faţă de construcţia autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti, Secţiunea 3.

„Asocierea WeBuild-Tancrad a depus la CNSC o contestaţie de 141 de pagini prin care critică vehement documentaţia tehnică pusă la dispoziţie de CNAIR şi cere suspendarea licitaţiei şi măsuri de remediere. Practic, ni se arată de ce nu vom circula pe toată autostrada Sibiu-Piteşti mai devreme de 10 ani. Ce reclamă constructorii? <Profesionalismul> comisiei de evaluare care dă răspunsuri la cererile de clarificări în bătaie de joc, pline de truisme şi contradicţii care mai mult creează confuzie în loc să lămurească problema. Sau faptul că <documentaţia> oferită de CNAIR are un foraj cu coordonatele unui lac aflat la 30 km distanţă faţă de traseu. Ori că un studiu geotehnic are doar... coperta! Sau că la Tunelul Poiana, lung de 1,7 km, studiul de fezabilitate din 2008 are doar două foraje, în capete, la o adâncime de 18 metri când autostrada străbate muntele la sub 100 metri, iar normativul cere 9 foraje, minim”, scriu cei din Asociaţie.

Asociaţia Pro Infrastructură susţine că i-ar trebui câteva pagini doar să spicuiască cele mai aberante răspunsuri date de CNAIR şi cele mai grave abateri de la normative şi lipsuri ale studiilor de teren pe care antreprenorii sunt nevoiţi să îşi fundamenteze o ofertă solidă care să fie şi pusă în operă, în realitate, nu doar pe hârtie.

„Rezultatul final? Constructorii serioşi ridică preţurile ca să îşi acopere riscurile pe care CNAIR le transferă către ei sau pur şi simplu renunţă, afectând serios concurenţa sănătoasă, aşa cum s-a întâmplat pe lotul vecin, A1 Sibiu-Piteşti Secţiunea 2, unde doar turcii de la Mapa-Cengiz au depus o ofertă finală, ceilalţi 5 antreprenori pre-calificaţi fiind alungaţi de lacunele documentaţiei şi riscurile tehnice şi financiare. Iar cine câştigă contractul, într-un final, îşi asumă aceste riscuri şi de multe ori apar situaţii neprevăzute în teren care blochează execuţia sau chiar duc la reziliere şi amână inaugurarea cu ani întregi, adunând costuri suplimentare şi celebrele claim-uri (revendicări) de sute de milioane de euro”, arată Asociaţia Pro Infrastructură.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
a1,
contestaţie,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici