Copiii învaţă de la televizor ce înseamnă vedetism, violenţă şi senzaţional

Majoritatea copiilor au învăţat de la televizor ce înseamnă vedetism, violenţă, senzaţional, în timp ce de la propria familia au asimilat noţiuni precum respect, compasiune şi generozitate, se arată în studiul "Expunerea copiilor la programele TV şi radio", prezentat la CNA.

Urmărește
14 afișări
Imaginea articolului Copiii învaţă de la televizor ce înseamnă vedetism, violenţă şi senzaţional

Copiii învaţă de la televizor ce înseamnă vedetism, violenţă şi senzaţional

Potrivit studiului realizat de Metro Media Transilvania, cu participarea CNA, prezentat, joi, la întrebarea "De unde ai reţinut/învăţat mai multe lucruri despre...?", 59% din copii chestionaţi au răspuns că au dobândit noţiunui despre vedetism din programele difuzate la televizor, 54% din respondenţi au vizionat scene de violenţă în programele TV, iar 53% au remarcat prezenţa senzaţionalului în emisiunile televizate.

În schimb, majoritatea respondenţilor spun că au învăţat din familie noţiuni precum respect, compasiune şi generozitate (64%), adevăr (64%), şi comportament activ, 35%.

Totodată, 58% din respondenţi consideră, în anul 2007, obiectul care le-ar lipsi cel mai mult ar fi televizorul, dacă acesta nu ar exista, urmat de calculatorul personal, care ar lipsi unui procent de 16% dintre copii, în timp ce lipsa cărţilor ar fi foarte resimţită de 7% dintre copiii chestionaţi.

Conform analizelor, ponderea televizorului color a crescut de la 86% (în anul 2004), la 96% (în 2007), peste jumătate (58%) dintre copiii participanţi la studiu declarând că au un televizor în camera în care locuiesc singuri sau cu alţi copii, în timp ce 36% dintre ei au spus că au acces la un computer personal sau la telefon mobil.

În opinia realizatorilor studiului, o cifră îngrijorătoare este cea a consumului de emisiuni TV faţă de activităţile culturale, 98% din respondenţi preferând să se uite la televizor în timpul liber, în timp ce doar 56% citesc o carte. 89% din copii se joacă sau îşi petrec timpul cu prietenii, 78% îşi fac temele, la polul opus aflându-se procentele alocate ascultării emisiunilor radio (35%), participării la concerte sau la spectacle de teatru (14%), lecturării unui ziar (10%) sau vizionării unui film la cinematograf (8%).

Potrivit datelor prezentate, 35% din copii petrec aproximativ două ore şi jumătate în faţa televizorului, de luni până vineri, în timp ce în weekend ponderea scade la 24%, copiii preferând să se uite la televizor timp de aproximativ trei ore.

Televiziunea promovează şi materiale cu caracter negativ, susţine studiul, datele indicând că 57% dintre copii au vizionat la televizor un film cu caracter pornografic şi 73% au vizonat pentru prima oară, la un post TV, un film de groază, cu toate că 71% din părinţi le interzic acestora să urmărească astfel de programe.

În ceea ce priveşte consumul de emisiuni radio, 24% din copii ascultă singuri producţiile radio, aproximativ o oră pe zi, de luni până vineri, în weekend procentul scăzând la 18%.

Studiul "Expunerea copiilor la programele TV şi radio", realizat de Metro Media Transilvania în cadrul Proiectului PHARE, în perioada 8-30 septembrie, a avut un eşantion de 1295 de gospodării, în care locuiesc copii cu vârste cuprinse între 6 si 15 ani, şi a avut o marjă de eroare de +/- 2,8%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici