- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (14.08.2013, 16:27)
- Aurelia Alexa
Copiii romi au risc de şase ori mai mare decât ceilalţi să abandoneze şcoala
Copiii de etnie romă au risc de şase ori mai mare decât ceilalţi să abandoneze şcoala, iar percepţia şcolii ca un mediu neprietenos sau nefamiliar este cel mai puternic indicator care explică abandonul, rezultă din studiul "Părăsirea timpurie a şcolii - cauze şi efecte", prezentat miercuri.
Urmărește
1768 afișări
Copiii de etnie romă au risc de şase ori mai mare decât ceilalţi să abandoneze şcoala - studiu (Imagine: Mediafax Foto)
Studiul "Părăsirea timpurie a şcolii - cauze şi efecte" - făcut de Fundaţia Roma Education Fund Romania în 100 de şcoli, pe un eşantion de aproximativ 1.600 de elevi din ciclul gimnazial - arată că ponderea elevilor care au abandonat şcoala în perioada 2011 - 2013 a fost de 19,7 la sută.
"Practic, aproximativ unul din cinci elevi intervievaţi în 2011 a abandonat şcoala în 2013. Am inclus în această statistică doar elevii care au putut fi identificaţi în ambele valuri ale cercetării şi pentru care am avut certitudinea abandonului şcolar. Dintre elevii neromi intervievaţi, aproximativ unul din 14 (adică şapte la sută) au abandonat şcoala, în timp ce ponderea aceleiaşi categorii în rândul elevilor romi este de 31 la sută - aproape unul din trei elevi romi au abandonat şcoala la numai doi ani de la intervievarea lor. Din altă perspectivă, dintre elevii care au abandonat şcoala din cele două eşantioane analizate, peste 80 la sută sunt elevi romi. Calculând raportul de şanse ajungem la concluzia că dacă eşti copil rom ai şanse de şase ori mai mari să abandonezi şcoala decât dacă eşti copil nerom", rezultă din studiu.
Iniţiatorii studiului au ajuns la concluzia că abandonul şcolar poate fi explicat prin: suport familial redus (capitalul educaţional redus al părinţilor/tutorilor şi capitalul cultural scăzut), existenţa unui mediu şcolar neprietenos, neincluziv, notele mici obţinute de elev la clasă, trecerea de la un ciclu educaţional la altul şi prin apartenenţa la un grup vulnerabil.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Avertismentul lansat de premierul polonez Tusk: UE trebuie să se înarmeze pentru a „supravieţui” unei lumi incerte
-
Intrarea în Schengen şi deschiderea autostrăzilor de la Craiova la Paşcani încing piaţa de logistică
-
Consiliul UE adoptă recomandări pentru ţările în procedură de deficit excesiv, între care România
"Cel mai puternic indicator care explică abandonul şcolar la un elev este percepţia şcolii ca un mediu neprietenos sau nefamiliar. 64,1 la sută dintre elevii care au declarat că şcoala este un loc unde nu le face plăcere să meargă au abandonat şcoala în timp ce doar 12,3 la sută dintre cei care au perceput şcoala ca un mediu prietenos, unde le face plăcere să meargă, au abandonat şcoala. Performanţa şcolară a elevului influenţează riscul de abandon şcolar", se mai arată în studiu.
Specialiştii au mai constatat că şi trecerea de la clasa a VIII-a la liceu reprezintă o încercare aspră în continuarea studiilor, înregistrându-se o rată de abandon semnificativ mai mare în clasa a IX-a faţă de clasele gimnaziale.
Iniţiatorii studiului fac şi o serie de recomandări, care vizează aumarea ca obiectiv central al politicilor educaţionale asigurarea de şanse egale în educaţie prin promovarea cu precădere a educaţiei incluzive (şi secundar a celei elitiste), promovarea de programe de furnizare de servicii sociale integrate pentru a sprijini în mod eficace şi eficient copii care provin din grupuri defavorizate şi continuarea programului de alocare de locuri speciale la liceu copiilor romi ca o măsură de a reduce pe termen lung influenţa factorilor structurali asupra participării şi performanţei şcolare a romilor.
Aceştia mai recomandă şi furnizarea de burse sociale la scară largă copiilor provenind din grupuri vulnerabile, pentru a-şi continua studiile după ciclul gimnazial, introducerea dreptului de a susţine examenul de capacitate pentru toti elevii din clasa a VIII-a, indiferent de situaţia încheierii mediilor la sfârşitul anului şcolar, dar şi revizuirea Strategiei naţionale de combatere a abandonului şcolar şi creştere a ratei participării şcolare, în acord cu recomandările făcute aici.
Studuiul "Părăsirea timpurie a şcolii - cauze şi efecte" a fost făcut în cadrul proiectului "Oportunităţi egale în educaţie pentru o societate incluzivă", cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Citește pe alephnews.ro: Micile detalii fac diferența. Ce să NU faci la un interviu de angajare
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Victor Ponta rupe tăcerea după ce s-a aflat că a divorțat de Daciana Sârbu: „Au avut prea mult de suferit toți din cauza…”
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe