Credit Europe a început în 30 iulie o anchetă privind dispariţia banilor din conturile unor clienţi

Credit Europe Bank a început, la 30 iulie, o anchetă internă pentru investigarea sesizărilor primite din partea unor clienţi, care au reclamat că le-au dispărut banii din conturile deschise la sucursala Braşov a instituţiei de credit, iar pe 5 august banca a sesizat Parchetul.

Urmărește
30 afișări
Imaginea articolului Credit Europe a început în 30 iulie o anchetă privind dispariţia banilor din conturile unor clienţi

Credit Europe a început în 30 iulie o anchetă privind dispariţia banilor din conturile unor clienţi (Imagine: Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)

"Cu privire la informaţiile apărute în presă referitoare la dispariţia unor sume de bani din conturile unor clienţi ai Credit Europe Bank Sucursala Braşov, vă aducem la cunoştinţă că în urma sesizărilor primite din partea unor clienţi ai sucursalei, în data de 30 iulie, am demarat o anchetă internă pentru investigarea plângerilor", se arată într-un comunicat al Credit Europe Bank remis MEDIAFAX.

Totodată, banca a sesizat, la 5 august, Parchetul de pe lângă Judecătoria Braşov pentru demararea cercetărilor.

"Cazul este investigat în acest moment de către Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT). Pentru a nu periclita rezultatele anchetei desfăşurate de organele de cercetare penală, nu putem da mai multe informaţii despre caz (...). În funcţie de rezultatele verificărilor, vom întreprinde demersurile necesare, astfel încât, în limitele impuse de lege, să nu fie păgubit niciun client căruia legea îi dă dreptate", se mai spune în comunicat.

Până în prezent, unsprezece clienţi ai băncii au sesizat Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Braşov că le-au dispărut banii din conturi, cele mai mari sume retrase din conturile unor persoane fiind de 204.000 de lei şi 73.000 de euro.

În urma sesizărilor primite, CJPC Braşov a aplicat băncii o sancţiune de 50.000 şi a dispus ca în timp de 15 zile să restituie clienţilor banii.

De asemenea, banca va mai fi amendată cu câte 50.000 pentru fiecare sesizare făcută de către clienţi în legătură cu dispariţia banilor din conturi.

Comisarul şef adjunct al CJPC, Ionel Spătaru, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, că în acest caz conducerea instituţiei bancare a făcut plângere penală împotriva unei angajate a băncii, care ar fi responsabilă pentru prejudiciul creat, evaluat la cel puţin un milion de lei.

Spătaru mai spunea că frauda a fost descoperită după ce mai multe persoane care aveau depozite la banca respectivă au mers să extragă bani, fiind informaţi la ghişeu că nu au niciun leu în cont, deşi ei aveau sume importante de bani.

Până în prezent au fost verificate o parte dintre reclamaţii, stabilindu-se că prejudiciul creat este de peste un milion de lei, însă numărul plângerilor din partea clienţilor păgubţi continuă să crească.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici