- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (16.02.2015, 16:27)
- Liviu Dadacus
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Creţu: Aşteptăm ca România să depună Master Planul pe Transport. Nu are sens să facem supoziţii
Comisarul european pentru Politici Regionale, Corina Creţu, a precizat, luni, într-o conferinţă de presă susţinută la Bucureşti, că la nivelul Comisiei Europene se aşteaptă ca România să depună în mod oficial Master Planul pe Transport, ea menţionând că nu are sens să fie făcute supoziţii.
Urmărește
220 afișări
Creţu: Aşteptăm ca România să depună Master Planul pe Transport. Nu are sens să facem supoziţii (Imagine: Ovidiu Dumitru Matiu/Mediafax Foto)
”În legătură cu master planul pentru Transport, aşteptăm ca România, aşa cum am spus, să depună oficial acest master plan, în ultima variantă. Deci am văzut toate supoziţiile care se fac în presă, dar până nu avem ultima variantă, oficială, depusă la Comisie, nu cred că are niciun sens să facem supoziţii. Aşteptăm planul, inclusiv măsuri corective legate de întreruperi”, a spus Corina Creţu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Trăiești în Democrație, ai putere absolută. Se numește VOT!
-
Crin Antonescu, despre faptul că nu există pe reţelele de socializare: Este foarte adevărat
-
Casa Albă: Trupele nord-coreene de pe front se confruntă cu pierderi uriaşe
-
Bărbat împuşcat mortal în timpul unei partide vânătoare din Vrancea
Ea a precizat observaţiile în ceea ce priveşte programul de infrastructură mare au fost ”minore”.
”În legătură cu programul de infrastructură mare, ştiu că negocierile sunt la nivel de DG şi Guvernul României, Directoratului General. Ştiu că observaţiile au fost minore şi aşteptăm să fie depuse, să vedem exact programul atunci când va fi depus la Comisia Europeană, în mod oficial”, a adăugat Corina Creţu.
Ea a mai precizat că este vorba despre programe operaţionale foarte complexe. ”Nu există ţară cu care să nu avem observaţii, să nu avem schimburi de păreri între DG şi ţările respective, mai ales că acum avem o legislaţie nouă, adoptată de Parlamentul European şi Consiliu. Încercăm să convingem statele membre, mai ales în ce priveşte Programele Operaţionale Regionale, să găsească proiecte importante”, a mai spus Corina Creţu.
Varianta actualizată a Master Planului de Transport, realizată în urma dezbaterilor publice, prevede construcţia a 1.300 de kilometri de autostradă, până în 2030, dublu faţă de nivelul stabilit în formula iniţială a strategiei.
Ministrul Transporturilor Ioan Rus a avut marţea trecută, o întâlnire de câteva ore, la sediul Ministerului Transporturilor, cu reprezentanţii comisiilor parlamentare de specialitate, pentru discuţii privind Master Planul de Transport şi situaţia companiilor din subordinea Transporturilor.
"Am prezentat în faţa celor două comisii Master Planul în forma semifinală, variantă la care dânşii au avut unele observaţii şi corecturi pertinente, care pot fi făcute fără să modifice fundamental ceva", a spus ministrul, la finalul întâlnirii.
El a adăugat că Master Planul va fi aprobat săptămâna aceasta în guvern, urmând să fie prezentat, înainte de implementare, şi Comisiei Europene.
După dezbaterea publică a fost propusă construcţia unor sectoare de autostradă care figurau iniţial ca drum expres, respectiv Sibiu-Piteşti, Bacău-Paşcani, Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni şi Târgu Mureş-Târgu Neamţ (ultimul ca autostradă construită în mai multe etape), potrivit Ministerului Transporturilor.
Totodată, în document sunt incluse o nouă centură ocolitoare cu profil de autostradă pentru Bucureşti şi mai multe sectoare de drumuri expres care iniţial făceau parte din reţeaua Trans Regio.
"După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km de autostradă, cu un plus de 645 km faţă de versiunea iniţială a Master Planului, 1.877 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio şi Euro Trans şi 67 de variante de ocolire de sine stătătoare sau parte a proiectelor de autostradă sau drumuri expres, la care se adaugă centura Bucureştiului la profil de autostradă. Investiţia în sectorul rutier se ridică la 26,48 miliarde euro, din care peste jumătate investiţie în autostrăzi", arată Ministerul Transporturilor.
Pe sectorul feroviar, noua variantă a documentului prevede investiţii de reabilitare a coridoarelor feroviare (3.219 km), a unor căi ferate cu potenţial economic (1.131 km), electrificarea tuturor sectoarelor de pe reţeaua TEN-T core (425 km) şi dezvoltarea unor sectoare de cale ferată de mare viteză (peste 1.000 de km). Totalul investiţiilor în acest sector este de 19 miliarde de euro.
În ceea ce priveşte sectorul naval, propunerile vizează 752 km de căi navigabile şi modernizarea a 12 porturi, cu investiţii estimate la peste 2 miliarde de euro.
Ultima variantă a Master Planului recomandă investiţii în infrastructura a 14 aeroporturi, în valoare de 588 milioane euro, în timp ce suma revizuită pentru sectorul multimodal este de 142 milioane euro.Valoarea totală a investiţiilor pentru dezvoltarea infrastructurii de transport până în 2030 este de peste 48 miliarde euro, apropiată de cea din prima variantă a strategiei.
Citește pe alephnews.ro: Le Figaro scrie despre „sfârșitul jalnic al domniei lui Klaus Iohannis”.Ce s-a întâmplat cu demersurile de suspendare din funcție a Președintelui
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
COVID a fost scăpat dintr-un laborator din China, potrivit FBI. Agenția nu a avut voie să-l informeze pe Biden
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
De la anul „ultra-bogaţilor”, la cel în care trebuie să ne confruntăm cu consecinţele deceniilor de acumulări de datorii. Ce s-ar putea întâmpla în 2025?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
Ce a putut să scrie o tânără pe salata boeuf, de Crăciun? Au râs cu lacrimi când au văzut mesajul genial
CANCAN.RO
Cristina Demetrescu ne spune care sunt cele 2 zodii care își vor schimba radical viața în 2025
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 21:30
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1038. Rusia creşte producţia de drone Shahed la fabrica din Tatarstan / ISW: Putin respinge planul de pace elaborat de echipa lui Trump / Reuters: Rusia utilizează Bitcoin pentru plăţile internaţionale
-
astăzi, 20:58
Crin Antonescu, despre faptul că nu există pe reţelele de socializare: Este foarte adevărat