- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Criza economică a dus la o creştere a absenteismului şcolar şi favorizează abandonul
Criza economică a dus la o creştere a absenteismului şcolar cu zece procente, iar creşterea numărului populaţiei afectate de sărăcie va conduce şi la creşterea fenomenului de abandon şcolar, potrivit analizelor realizate de Unicef.
Criza economică a dus la o creştere a absenteismului şcolar şi favorizează abandonul (Imagine: Anita Vizireanu/Mediafax Foto)
Din analizele obţinute de Unicef rezultă o creştere de zece la sută a absenteismului şcolar, iar prognoza privind impactul crizei economice estimează o creştere a populaţiei afectată de sărăcie, dar acest lucru va conduce indubitabil la creşterea fenomenului de abandon şcolar.
Cei mai importanţi factori care duc la abandonul şcolar, identificaţi într-un studiu derulat în parteneriat cu Centrul Educaţia 2000+, sunt: elevul şi familia sa, comunitatea şi şcoala.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Factorii la nivelul elevului şi al familiei includ dificultăţile materiale, modelul educaţional oferit de părinţi şi de fraţi, dezorganizarea familiei, implicarea în activităţi aflate la limita legii, intrarea pe piaţa muncii, încrederea scăzută în educaţie şi migraţia circulatorie.
Factorii de risc, identificaţi la nivelul comunităţii, sunt lipsa de securitate în zonă, norma non-continuării educaţiei după clasa a VIII-a, norma mariajul timpuriu sau apariţia unui copil.
La nivelul şcolii, abandonul şcolar e crescut de repetenţiile repetate şi frecvente, integrarea insuficientă în colectivul clasei de elevi, de calitatea relaţiilor cu profesorii şi cu colegii dar şi de lipsa unor intervenţii preventive.
Potrivit Unicef, abandonul şcolar anual pe ciclurile primar şi gimanzial a fost, în anul şcolar 2007-2008, de 1,9 la sută, fenomenul fiind mai pregnant în ciclul gimnazial (2,2 la sută faţă de 1,7 la sută în ciclul primar) şi în mediul rural (2,2 la sută faţă de 1,7 la sută în urban), mai accentuat în rândul băieţilor (2,2 la sută).
"Astfel, în anul şcolar 2007 - 2008, rata de abandon pe amblele cicluri a scăzut uşor, faţă de anul precedent, la doi la sută", se arată în studiul Unicef.
Conform unor date din 2002, cele mai afectate judeţe de fenomenul abandonului şcolar sunt: Ilfov, Călăraşi, Constanţa, Tulcea, Brăila, Ialomiţa, Covasna, Bacău, Vrancea, Iai, Neamţ, Suceava.
Unicef va derula o evaluare rapidă a situaţiei actuale ale abandonului şcolar, tocmai pentru a verifica dacă aceste judeţe continuă să fie cele mai afectate de acest fenomen.
Specialiştii organizaţiei neguvernamentale consideră că, în România, problema principală legată de participarea şcolară nu priveşte atât de mult înscrierea într-o formă de învăţământ, cât mai ales de menţinerea copiilor la şcoală.
"Intervenţiile trebuie derulate pe mai multe niveluri: la nivelul copilului şi al familiei trebuie asigurat accesul la prestaţiile şi serviciile sociale comunitare, inclusiv la serviciile de educaţie parentală. La nivelul comunităţii trebuie derulate campanii de conştientizare a importanţei pe care o are educaţia pentru ieşirea din cercul vicios al excluziunii sociale şi pentru mobilizarea actorilor comunitari în rezolvarea probelmelor concrete ale comunităţii respective care împiedică participarea la educaţie. La nivelul şcolii intervenţiile trebuie să ţintească formarea managementului şcolii şi a cadrelor didactice pentru crearea unui mediu prietenos în şcoală", precizează Unicef.
Organizaţia neguvernamentală a lansat campania "Toţi copiii trebuie să meargă la şcoală", prin care îşi propune să sesibilizeze opinia publică şi factorii de decizie cu privire la situaţia abandonului şcolar şi la consecintele negative legate de excluziunea socială prin părăsirea timpurie a şcolii.
În cadrul campaniei se va face o evaluare rapidă a situaţiei abandonului şcolar defalcat pe judeţe, pentru a identifica zonele de intervenţie prioritară în care se vor derula proiecte pentru stimularea participării şcolare şi prevenirea abandonului şcolar.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO