CRONOLOGIE: Accidentul de la Sibiu, al patrulea în care este implicat un elicopter de tip Puma

Accidentul de vineri, din judeţul Sibiu, când un elicoper de tip IAR-330 PUMA s-a prăbuşit, opt oameni pierzându-şi viaţa, este al patrulea în care este implicat un aparat de zbor de acest tip, cel mai recent având loc în martie 2013.

Urmărește
1363 afișări
Imaginea articolului CRONOLOGIE: Accidentul de la Sibiu, al patrulea în care este implicat un elicopter de tip Puma

CRONOLOGIE: Accidentul de la Sibiu, al patrulea în care este implicat un elicopter de tip Puma (Imagine: Raul Stef/Arhiva Mediafax Foto)

- În 7 martie 2013, un elicopter PUMA-SOCAT s-a prăbuşit în apropierea comunicaţiei Bereşti-Bistriţa, judeţul Bacău, în timpul executării unui zbor în formaţie. Maistrul militar cls. a III-a Laurenţiu Chiru şi plutonierul Vasile Manolache au murit în accident, iar locotenent-comandorul Petru Pricop-pilot, căpitanul Cătălin Balmuş-pilot şi caporalul cls. a III-a Doru Nănescu-paramedic au fost răniţi.

- În 7 noiembrie 2007, un elicopter IAR 330 Puma Socat, care aparţinea Bazei 90 Transport Aerian Otopeni şi executa un zbor de instrucţie pe timp de noapte, fără muniţie la bord, s-a prăbuşit între localităţile Strâmbeni şi Ungheni din judeţul Argeş. Elicopterul, care avea trei persoane la bord, s-a prăbuşit pe un câmp, în apropiere de primăria din Ungheni, la impactul cu solul aparatul de zbor luând foc.

Echipajul elicopterului prăbuşit era format din comandorul Nicolae Bucur şi locotenentul Ionel Craiu, piloţi, şi maistrul militar Alexandru Adrian Ticea, mecanic de bord. Toţi cei trei membri ai echipajului au murit.

- La 16 august 2001, un elicopter militar IAR 330 Puma Socat, cu trei oameni la bord, s-a prăbuşit de la 50 de metri înălţime, în localitatea dâmboviţeană Boteni. Accidentul s-a produs în timpul unui zbor de antrenament, iar aparatul a căzut chiar în curtea Bazei 61 Aeriene Titu.

La bordul elicopterului se aflau căpitanul comandor Mircea Ciucă, căpitanul Cristian Badea şi maistrul militar Adrian Tudorache, toţi fiind răniţi în accident.

Potrivit datelor de pe site-ul MApN, aparatul IAR-330 PUMA are 15 m lungime, 4,6 m înălţime, iar instalaţia de forţă este formată din două motoare turbopropulsoare TURMO IV B, cu o putere de 1400 CP fiecare. Poate atinge o viteză maximă de 263km/h, altitudinea maximă de zbor este de 4800 m, iar distanţa maximă de zbor este de 550 km. Echipajul unui astfel de elicopter are 3 membri, iar capacitatea este de 16 pasageri.

Elicopterul IAR-330 Puma permite executarea zborului în condiţii de vizibilitate redusă pe baza instrumentelor de la bord, are pilot automat SFIM 137A, radio VHF/UHF, ADF, VOR/DME, radar Doppler de navigaţie.

Forţele Aeriene Române au modernizat 24 de aparate IAR-330 Puma în varianta IAR-330 Puma SOCAT, destinat luptei antitanc, iar ultimul aparat din acestă serie a fost livrat la începutul anului 2005.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici