Cum au rezolvat autorităţile problema şomerilor tehnici care nu au asigurare medicală: „Situaţia nu trebuia să apară. Angajatorii să depună declaraţii rectificative”

  • Sute de mii de angajaţi aflaţi în şomaj tehnic apar ca neasiguraţi în sistemul de sănătate, deşi pentru ei s-au plătit taxele
  • Ministerul de Finanţe spune că situaţia nu trebuia să apară, iar Casa de Sănătate spune că problema nu e la ei
  • Experţii contabili spun că bazele de date ale autorităţilor nu comunică, iar angajatorii şi angajaţii sunt puşi pe drumuri degeaba
Urmărește
7699 afișări
Imaginea articolului Cum au rezolvat autorităţile problema şomerilor tehnici care nu au asigurare medicală: „Situaţia nu trebuia să apară. Angajatorii să depună declaraţii rectificative”

Război între oamenii de afaceri şi autorităţi: mii de angajaţi în şomaj tehnic apar ca neasiguraţi la sistemul de sănătate, deşi au contribuţia plătită

O mare parte dintre cei 1,2 milioane de angajaţi aflaţi în şomaj tehnic figurează ca neasiguraţi la sistemul de sănătate, deşi pentru ei s-au plătit contribuţii. Experţii contabili spun că există o problemă de comunicare între bazele de date de la Finanţe şi de la Casa de Sănătate, dar cele două instituţii neagă acest lucru. Soluţia autorităţilor? Angajatorii să depună declaraţii rectificative pentru ca şomerii tehnic să apară în sistem ca asiguraţi.
 
”Din punct de vedere al legislaţiei fiscale şi al modului de completare a declaraţiei 112 această situaţie nu trebuia să apară (...). În ipoteza în care au apărut, însă, şi erori de înregistrare a persoanelor asigurate din cauza completării greşite de către angajatori a formularului 112, acesta trebuie corectat prin depunerea declaraţiei rectificative”, au transmis, astăzi, reprezentanţii biroului de presă ai Ministerului de Finanţe.
 
La rândul lor, reprezentanţii Casei de Sănătate au spus că problema nu a fost generată de ei.
 
„Este mai mult decât regretabil că cei care întâmpină deja neajunsuri cauzate de faptul că au fost nevoiţi să intre în şomaj tehnic trebuie să suporte acum şi piedici în accesarea serviciilor medicale de care au nevoie. Este obligaţia noastră să asigurăm accesul la servicii medicale. De aceea, deşi această problemă nu a fost generată de casele de asigurări de sănătate sau de sistemul informatic al CNAS, încercăm să identificăm cele mai bune soluţii împreună cu colegii din ANAF pentru ca oamenii să nu se mai confrunte cu situaţia de a nu putea beneficia de serviciile medicale necesare”, a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS, într-un comunicat de presă.
 
Situaţia a fost semnalată de consultantul fiscal Valentina Saygo, care a spus că, în momentul în care unii angajaţi aflaţi în şomaj tehnic au fost la medic, nu li s-au oferit servicii medicale. În aceste cazuri, situaţia a fost rezolvată parţial, punctual, prin adeverinţe oferite de angajator.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici