Cum îşi repară românii maşinile şi care sunt cele mai frecvente probleme auto
Românii preferă în proporţie de 45% service-urile auto de marcă, pentru 28% primează preţul oferit de unităţile independente, iar 27% îşi repară singuri maşina, conform unui studiu realizat de Auto.ro şi compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown.
Aproape 30% dintre români îşi repară singuri maşina, iar 45% aleg service-urile de marcă (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Românii care apelează la un service de marcă apreciază amabilitatea personalului, respectarea termenului promis şi calitatea lucrării efectuate. În schimb, cei care merg la un service independent sunt mai mulţumiţi de preţul lucrării, arată autorii studiului, într-un comunicat.
Cele mai frecvente probleme auto întâlnite în ultimul an au fost cele mecanice, în proporţie de 30%, şi cu uzura altor componente (25%). Totodată, 35% dintre respondenţi susţin că nu au avut probleme cu autoturismul personal în ultimele 12 luni.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Burduja afirmă că preluarea E.ON România de către compania maghiară MVM ar putea fi blocată din motive de securitate: „Nu vom permite gazului rusesc să intre în ţară”
-
Vicepremierul Poloniei anunţă că a identificat un grup rus care ar fi urmărit să influenţeze alegerile prezidenţiale
-
Jandarmeria: protest ilegal în zona CCR. Traficul e blocat pe Calea 13 Septembrie
În topul preferinţelor românilor privind nivelul de satisfacţie faţă de service se află marca Nissan, cu cel mai mare număr de respondenţi foarte mulţumiţi, respectiv 49,7%, urmată de Skoda - 48,6% şi Chevrolet - 48,4%.
Conform analizei furnizate de AutoIndex privind evoluţia preţurilor înregistrate la începutul acestui an pentru mărcile aflate în topul satisfacţiei faţă de service, Chevrolet a înregistrat o scădere de 11,34%, Skoda de 8,63% şi KIA de 5,62%. Mărcile care au înregistrat cele mai mari creşteri de preţ sunt Audi (9,81%) şi BMW (5,43%).
"Analiza pieţei serviciilor auto din România" este al treilea raport anual dezvoltat de Auto.ro în parteneriat cu compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat în perioada mai-octombrie 2011, pe un eşantion reprezentativ de 26.525 respondenţi cu vârsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosită a fost sondajul online.
Studiul Auto.ro - Daedalus releva în martie anul trecut că doar puţin peste jumătate (56%) dintre posesorii de autoturisme din România merg la service pentru rezolvarea problemelor maşinii, restul preferând să se ocupe personal sau să apeleze la persoane cu cunoştinţe în domeniu.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO