- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cum trimiţi un CV pe mail: Ghid complet (P)
Cum trimiţi un CV pe mail: Ghid complet (P)
Un traseu profesional nu seamănă cu celălalt, la fel cum nici procesele de recrutare nu sunt identice. Acestea diferă în funcţie de domeniul vizat, de angajator, dar şi de nivelul de experienţă solicitat în fişa postului. În acelaşi timp, pentru unele locuri de muncă, aplicaţiile se trimit prin intermediul platformelor de recrutare, în timp ce pentru altele, mail-ul rămâne un mijloc tradiţional de comunicare între recrutori şi candidaţi. Dacă în primul caz popularea câmpurilor cu date personale şi experienţa profesională acumulată presupune un proces standard, în a doua situaţie trimiterea candidaturii implică mai mult efort şi creativitate. Dacă te întrebi cum trimiţi un CV pe mail, ai ajuns la locul potrivit pentru a te lămuri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Iohannis, despre întâlnirea cu Zelenski la care România nu participă: Mi se pare un pic neobişnuit
-
Iohannis: Eu nici nu pot să plec. Dacă aş pleca, ar trebui să o fac prin demisie
-
Oficial! Dan Şucu este noul acţionar majoritar al clubului Genoa din serie A
În rândurile următoare venim în ajutorul tău cu cele mai bune practici pentru ca aplicaţia ta să atragă atenţia recrutorului încă din primele secunde de la deschidere. CV-ulare cea mai mare greutate, însă la fel importante sunt şi conţinutul email-ului, ora trimiterii şi profesionalismul de care dai dovadă.
Cum trimiţi un CV pe mail?
Fie că este vorba de o interacţiune faţă în faţă, fie că ne referim la comunicarea în scris, ideea că „prima impresie contează” rămâne un adevăr general valabil. Plecăm de la această premisă inclusiv când vorbim de schimbarea locului de muncă. Odată ce ne-am hotărât ce anunţuri de joburi ne-au stârnit interesul, putem merge mai departe cu aplicarea propriu-zisă.
Iată de ce este esenţial să ţinem cont încă din prima etapă a procesului de recrutare:
- Recitirea CV-ului de mai multe ori înainte de a-l trimite
Mulţi angajatori îşi alocă timp pentru a verifica acurateţea datelor din CV-urile candidaţilor. Aşadar, nu încerca să impresionezi cu informaţii care nu coincid cu pregătirea ta. Pe termen lung, acestea ar putea să te încurce atât pe tine, cât şi pe angajator dacă reuşiţi să bateţi palma.
- Pregătirea unui text potrivit care să însoţească CV-ul
Recrutorii nu trec cu vederea greşelile gramaticale sau de ortografie, aşa că revizuieşte foarte bine mail-ul înainte de a-l trimite. În caz contrar, aceste erori te pot descalifica din start oricât de vastă ar fi experienţa ta profesională.
- Alegerea unui ton profesionist
De la formula de salut la modul în care te prezinţi, motivaţia trimiterii aplicaţiei, până la încheiere şi transmiterea datelor de contact, păstrează o abordare cât mai serioasă pe tot parcursul e-mailului.
- Verificarea formatului CV-ului şi includerea acestuia în ataşament
Dacă ai întreba un recrutor cum să trimiţi un CV pe mail, cu siguranţă ţi-ar spune că ar prefera să îl primească într-o extensie de tip .pdf pentru a fi mai uşor de parcurs.
- Atât conţinutul mail-ului, cât şi subiectul acestuia trebuie să fie cât mai succinte
Este important să personalizezi mesajul în funcţie de postul şi compania pentru care aplici, un mail standard ar putea da impresia că nu ţi-ai dat interesul suficient. Reţine că este bine să oferi detalii cât mai cuprinzătoare cu privire la calităţile şi abilităţi care te recomandă pentru post, însă nu exagera cu detaliile inutile.
- Alegerea unei persoane de contact care are capacitate de decizie
Dacă nu vrei să foloseşti o adresă generică, trimite aplicaţia către managerul de recrutare sau o persoană din management, dacă adresele lor sunt disponibile pe site-ul companiei.
- Trimiterea CV-ului într-un moment oportun
Un CV trimis în primele zile ale săptămânii, la o oră cât mai apropiată de începutul programului poate avea şanse mai mari să fie văzut decât unul trimis la ore târzii în preajma weekend-ului. De asemenea, recrutorii vor aprecia dacă incluzi un hyperlink către portofoliul tău online sau profilul tău de LinkedIn.
- Mulţumirea pentru timpul destinat parcurgerii aplicaţiei
O atitudine de recunoştinţă îţi poate deschide mai multe uşi decât ţi-ai putea imagina. Nu în ultimul rând, poţi întreba subtil care sunt paşii următori în procesul de recrutare. Totodată, menţionează spre final disponibilitatea ta în eventualitatea în care eşti vizat pentru etapa de evaluare a cunoştinţelor sau cea a interviului.
Dacă eşti pe punctul de a-ţi schimba jobul actual, este bine să ştii că vei avea nevoie de aptitudini polivalente şi deschidere spre o pregătire constantă. Fie că eşti la început de drum sau eşti deja pe punctul de a face o reconversie profesională, un aspect pe care trebuie să îl ai în vedere este concurenţa pe piaţa muncii tot mai acerbă în domeniile financiar, IT şi HR, fapt ce reiese din cele mai căutate joburi în aceste domenii cheie.
Acum că te-ai lămurit cum trimiţi un CV pe mail şi care sunt paşii necesari pentru ca aplicaţia ta să fie una de succes, nu-ţi rămâne decât să faci cea mai bună selecţie a anunţurilor de joburi pentru care crezi că te-ai potrivi. Creşte-ţi şansele de a obţine un interviu şi, ulterior, jobul mult dorit într-un mod cât mai eficient. Spre deosebire de portalurile de recrutare, folosind mail-ul este nevoie să aloci mai mult timp şi să fii puţin mai creativ, însă merită să depui acest efort pentru cariera ta.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO