Date sensibile ale clienţilor Star Health, cea mai mare companie de asigurări de sănătate din India, au devenit publice prin intermediul unor chatbot-uri pe platforma Telegram, la doar câteva săptămâni după ce fondatorul Telegram, Pavel Durov, a fost acuzat că aplicaţia sa facilitează activităţi infracţionale, scrie Reuters în exclusivitate.
Informaţiile au fost făcute publice de un cercetător în securitate cibernetică, care a luat legătura cu Reuters pentru a semnala problema.
Datele furate includ poliţe de asigurare, numere de telefon, adrese, date fiscale, rezultate la teste medicale şi diagnostice.
Chatbot-urile, create de un utilizator cunoscut sub pseudonimul „xenZen”, oferă acces gratuit la mostre de date, dar şi opţiunea de a cumpăra întregul set de informaţii, care are 7,24 terabyte de date ale 31 de milioane de clienţi.
Star Health a confirmat o presupusă accesare neautorizată a datelor şi a raportat incidentul autorităţilor din Tamil Nadu şi agenţiei naţionale de securitate cibernetică CERT-In.
Chiar şi aşa, compania a declarat că datele sensibile ale clienţilor rămân în siguranţă.
Telegram a eliminat chatbot-urile în cauză, dar la scurt timp au apărut altele care au făcut acelaşi lucru.