Datele medicale ale clienţilor unei companii de asigurări medicale din India, expuse pe Telegram

Publicat: 20 09. 2024, 12:02
Actualizat: 20 09. 2024, 23:18

Date sensibile ale clienţilor Star Health, cea mai mare companie de asigurări de sănătate din India, au devenit publice prin intermediul unor chatbot-uri pe platforma Telegram, la doar câteva săptămâni după ce fondatorul Telegram, Pavel Durov, a fost acuzat că aplicaţia sa facilitează activităţi infracţionale, scrie Reuters în exclusivitate.

Informaţiile au fost făcute publice de un cercetător în securitate cibernetică, care a luat legătura cu Reuters pentru a semnala problema.

Datele furate includ poliţe de asigurare, numere de telefon, adrese, date fiscale, rezultate la teste medicale şi diagnostice.

Chatbot-urile, create de un utilizator cunoscut sub pseudonimul „xenZen”, oferă acces gratuit la mostre de date, dar şi opţiunea de a cumpăra întregul set de informaţii, care are 7,24 terabyte de date ale 31 de milioane de clienţi.

Star Health a confirmat o presupusă accesare neautorizată a datelor şi a raportat incidentul autorităţilor din Tamil Nadu şi agenţiei naţionale de securitate cibernetică CERT-In.

Chiar şi aşa, compania a declarat că datele sensibile ale clienţilor rămân în siguranţă.

Telegram a eliminat chatbot-urile în cauză, dar la scurt timp au apărut altele care au făcut acelaşi lucru.