Video David: Achiziţia din 2006 a Loganurilor, angajată de Blaga, Ager Leasing avea probleme

Ministrul de Interne, liberalul Cristian David, afirmă, într-un interviu acordat agenţiei MEDIAFAX, că procedura de achiziţie a autospecialelor pentru Poliţie a fost angajată de predecesorul său, democratul Vasile Blaga, deşi firma Ager Leasing era cercetată pentru restituiri ilegale de TVA.

Urmărește
79 afișări

Rep. V-a fost solicitată o prelungire de mandat ?

C.D.: A fost solicitată o astfel de prelungire. Dar rămân fidel şi consecvent principiului că trebuie să asigurăm un schimb permanent la nivelul structurilor. Nu mi-aş dori să văd persoane care rămân pentru decade lungi în funcţii, nepermiţând altora să acceadă în aceste funcţii pe o cale normală şi pe măsura competenţelor, calităţilor şi meritelor individuale. De aceea, persoanele care au traversat o activitate bogată în interiorul ministerului, apreciată - cum este cea a domnului Abraham - pot înţelege faptul că la un anumit moment dat, chiar dacă nu este foarte plăcut, vine momentul retragerii. Este un moment inevitabil, nu este prima persoană care iese la pensie. Şi pensia, ca şi vârsta de pensionare, nu vine intempestiv şi nici nu vine pe nepusă masă.

Rep.: În contextul majorărilor salariale în sistemul de învăţământ, vă aşteptaţi la solicitări de creşteri salariale din partea personalului MIRA?

C.D.: Am avut deja discuţii în cursul acestui an cu reprezentanţii Sindicatului Naţional al Poliţiştilor. O parte din revendicările acestora au fost soluţionate. Se ştie că, începând cu 1 ianuarie, s-au majorat coeficienţii de ierarhizare pentru agenţi, care sunt practic cea mai numeroasă categorie în structurile de poliţiei - atât naţionale, cât şi a poliţiei de frontieră. Este foarte important ca să realizăm o diferenţiere cât mai echitabilă şi justă între categoriile de agenţi şi cele de ofiţeri, în aşa fel încât să nu existe discrepanţe între cei care lucrează în interiorul sistemului.

În acelaşi timp, este foarte important să încurajăm venirea în cadrul structrurilor ministerului a persoanelor din afară. Este nevoie de persoane noi, care să aducă un plus de expertiză în cadrul ministerului, este nevoie de agenţi în plus - pentru că, în special, în ceea ce priveşte Poliţia rutieră, aceasta este o nevoie reală. Problemele de gestionare a traficului sunt foarte complicate şi vor rămâne atâta timp cât infrastructa rutieră nu va permite o rezolvarea din această persectivă a fluidizării traficului, misiunea care revine agenţilor de poliţie rutieră este de a gestiona, pe cât posibil, traficul din intersecţii. Această chestiune - foarte dureroasă şi evident neplăcută pentru cetăţeni - trebuie să aibă un răspuns adecvat din trei perspective: una este cea a infrastructurii propriu-zise, a infrastructurii rutiere, o a doua este managementul de trafic asigurat prin semaforizare şi o treia este dirijarea circulaţiei în intersecţii, care este realizată de agenţii de poliţie.

Agenţii de poliţie, oricât de numeroşi ar fi, ei nu pot rezolva o problemă de gestionare integrată a traficului pe trasee sau coridoare de transport mai lungi. Ei pot să asigure gestiunea şi dirijarea traficului într-o intersecţie. Sistemul de semaforizare sincronizată care creează unda verde, evident, simplifică în mod considerabil misiune poliţieştilor.

În acelaşi timp, problema de infrastructură rutieră nu trebuie să se rezume doar la chestiunea de străzi, bulevarde şi şosele. În ceea ce priveşte transportul urban, este nevoie să asigurăm condiţii de parcare, pentru că o mare parte din problema în gestionarea traficului în Bucureşti nu este doar problema străzilor, ci este problema spaţiilor de parcare. Străzi - care au posibilitatea să ofere o bandă suplimentară care ar fluidiza traficul - sunt blocate din lipsa spaţiilor de parcare. Fără o soluţie generală la problema traficului, cred că nu poate să rămână exclusiv în sarcina poliţiei rutiere fluidizarea întregului trafic din Bucureşti şi din alte oraşe mari, unde numărul de autoturisme creşte exponenţial. Noi avem aceeaşi infrastructră rutieră ca în anii '90 - şi mă refer la cea urbană - în momentul în care avem dezvoltare urbană agresivă şi o creştere exponenţială a autoturismelor.

Să ne amintim că, înainte de '90, pe aceeaşi infrastructură din Bucureşti circulau - dacă ne amintim mai puţin cu plăcere - într-o duminică numerele cu soţ, în altă duminică numerele fără soţ. În condiţiile în care o familie nu avea mai mult de o maşină - erau excepţii când erau două maşini într-o familie - şi foarte multe familii nu aveau maşină, iar a astăzi cred că în Bucureşti marea majoritate a familiilor au cel puţin o maşină în folosinţă. Ceea ce înseamnă spaţii de parcare, inclusiv între blocuri, tot mai greu de identificat - şi este o problemă deseori care are şi incidenţă într-o anumită formă de agresivitate şi violenţă locală, când sunt întâlnite disputele pentru locurile de parcare -, are ca o consecinţă valori de trafic ridicate şi ştim când apare vremea rece sau sezonul ploilor, vremea proastă, toată lumea foloseşte maşina, ca să nu mai vorbesc de punctul culminant - care este un coşmar - sezonul de dinaintea Crăciunului, când în perioada sărbătorilor în mod evident toată lumea merge la cumpărături cu maşina. Şi atunci valorile de trafic înregistrează vârfurile de creştere.

Citește mai departe:

Înapoi

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Citește mai departe:

Înapoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici