De ce este permis în Japonia să conduci beat automobilul

Este vorba despre experienţe supravegheate de conducere în stare de ebrietate, ca parte a unei campanii de poliţie pentru a creşte gradul de conştientizare cu privire la riscurile pe care le implică.

Urmărește
5073 afișări
Imaginea articolului De ce este permis în Japonia să conduci beat automobilul

De ce este permis în Japonia să conduci beat automobilul

Conducerea în stare de ebrietate fără teama de amenzi. Se întâmplă în Japonia, în oraşul sud-vestic Fukuoka.

O iniţiativă luată după principiul că doar dacă conştientizezi poţi înţelege pericolul cu adevărat La fel şi posibilele consecinţe. Aşa că o şcoală de şoferi locală a început recent să ofere experienţe de conducere controlată de consumul de alcool, ca parte a unei campanii a poliţiei pentru a-i convinge pe şoferii „exces de încrezători” să nu conducă niciodată după ce au băut.

O strategie adoptată pentru a reduce decesele rutiere legate de consumul excesiv de băuturi alcoolice.

Iniţiativa vine cu ocazia împlinirii a 17 ani de la moartea a trei copii la Fukuoka, doi băieţi de trei şi patru ani şi sora lor în vârstă de un an, care au murit după ce maşina în care se deplasa familia lor a fost lovită de un angajat al municipalităţii care conducea sub influenţa alcoolului. După cum explică The Guardian, doi jurnalişti de la Mainichi Shimbun au participat recent la experiment: unul a condus beat, celălalt a observat situaţia treaz, în timp ce stătea pe partea pasagerului.

A băut lichior, vin şi bere

Şoferii trebuie să abordeze trei tronsoane de drum; un slalom, o curbă în S şi o serie de viraje strânse. Hyelim Ha, jurnalistul implicat în experiment, s-a urcat apoi la volan după ce a consumat în decurs de o oră o cutie de bere de 350 ml, o cană de vin Umeshu şi lichior Shochu, ambele amestecate cu apă. Jurnalistul, care a ieşit la testul etilotest un conţinut de alcool în sânge dublu faţă de limita permisă în Japonia (0,15 mg), avea bătăi rapide ale inimii şi mâini reci, dar, în ciuda acestui fapt, a susţinut că se simte capabil să conducă.

O încredere deplasată, după cum mărturiseşte colegul său, Rokuhei Sato. Maşina condusă de jurnalistul beat a accelerat şi a încetinit repetat şi fără motiv, fără a urma o traiectorie corectă, nici măcar pe porţiunea dreaptă.

Hyelim Ha a trecut prin prima etapă de slalom înainte de a fi oprit la începutul curbei în S de directorul adjunct al şcolii, Shojiro Kubota. Motivul? Şoferul a intrat în curbă cu o viteză mai mare decât cea permisă, ajungând să invadeze banda din sens opus. O eroare care, dacă ar fi comisă pe un drum public, ar fi putut provoca un teribil accident rutier.

„Chiar dacă alcoolul afectează capacitatea oamenilor de a conduce,  şoferul crede că conduce în siguranţă şi tocmai acesta este pericolul condusului în stare de ebrietate”, spune Shojiro Kubota .

Potrivit poliţiei japoneze, mulţi şoferi care conduc în stare de ebrietate fără un accident dezvoltă un sentiment de „invincibilitate” care îi determină să repete aceleaşi comportamente periculoase.

Potrivit datelor citate de ziarele locale, probabilitatea de a muri într-un accident rutier este de şapte ori mai mare dacă unul dintre şoferi se află la volan sub influenţa alcoolului.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici