De ce nu a fost mai grav accidentul cu zborul Alaska Airlines

  • Incidentul cu zborul Alaska Airlines ar fi putut fi mult mai grav.
  • O parte din fuzelajul avionului cu hubloul s-a desprins, lăsând o gaură în partea laterală.
  • Dacă defecţiunea s-ar fi produs la o înălţime mai mare, s-ar fi putut termina cu o tragedie.
Urmărește
3593 afișări
Imaginea articolului De ce nu a fost mai grav accidentul cu zborul Alaska Airlines

BBC enumeră câţiva factori care au contribuit la faptul că accidentul nu a fost mai grav:

1. Hubloul s-a rupt la o înălţime mică. Înălţimea maximă atinsă de avion a fost de aproximativ 5.000 de metri. La această înălţime, diferenţa dintre presiunea din interiorul aeronavei şi atmosfera din exterior nu este la fel de mare ca la înălţimea maximă la care ar fi ajuns după un timp mai îndelungat de zbor. De asemenea, temperatura din aeronavă ar fi scăzut dramatic, iar pasagerii şi echipajul ar fi depins de oxigenul de urgenţă. Fără acesta, şi-ar fi pierdut rapid cunoştinţa.

2. Pasagerii purtau centura de siguranţă.

3. Avionul a aterizat rapid. Piloţii au reuşit să întoarcă avionul în siguranţă în aproximativ 20 de minute de la incident.

În 2018, exact un astfel de incident a avut loc la un model mai vechi de Boeing 737 care era operat de Southwest Airlines. Resturi provenite de la o defecţiune a motorului au spart unul dintre geamurile cabinei în timp ce avionul se deplasa la aproape 10.000 de metri. Aeronava a suferit o decompresie bruscă, iar un pasager a fost parţial aspirat pe geam şi a murit.

Preocuparea imediată în acest caz este dacă ceea ce s-a întâmplat în cazul zborului Alaska Airlines s-ar putea întâmpla şi cu alte aeronave. Geamul în cauză ar trebui să fie fixat la fuzelaj cu ajutorul a patru şuruburi. Aeronava avea doar două luni, ceea ce înseamnă că este puţin probabil ca simpla uzură să fi fost un factor.

Acesta este motivul pentru care Alaska Airlines a ales iniţial să îşi reţină la sol flota de 737 Max 9.

Autoritatea de reglementare din SUA, Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA), a urmat exemplul, oprind temporar la sol 171 de aeronave pentru inspecţii.

La sfârşitul anului 2018 şi la începutul anului 2019, două aeronave au fost pierdute în accidente aproape identice, în largul coastelor Indoneziei şi în afara capitalei etiopiene Addis Abeba.

În total, 346 de persoane au fost ucise. Ambele accidente au fost cauzate de un software de control al zborului defectuos.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici