De ce sunt nemulţumiţi angajaţii români? Iată principalele motive care produc supărare în rândul salariaţilor

Anul nou i-a găsit pe angajaţii români cu un nivel de satisfacţie scăzut cu privire la jobul actual, 3 din 10 declarându-se mai degrabă nemulţumiţi, conform unui studiu recent realizat de platforma de recrutare BestJobs.

Urmărește
1382 afișări
Imaginea articolului De ce sunt nemulţumiţi angajaţii români? Iată principalele motive care produc supărare în rândul salariaţilor

Sursa foto: Profimedia

Principalele nemulţumiri ale angajaţilor au legătură cu salariul (46%), cu mediul de lucru considerat stresant (25%) şi cu dezechilibrul între timpul alocat jobului şi cel dedicat familiei şi hobby-urilor (11%).

60% dintre respondenţi afirmă că nivelul de stres la job a crescut în 2021, arată sondajul.

Printre motivele care influenţează cel mai mult percepţia angajaţilor cu privire la stres, aceştia enumeră modul haotic de organizare a activităţii (40%), supraîncărcarea (32%) şi preluarea din sarcinile colegilor (27%), lipsa unui echilibru sănătos între viaţa personală şi job (22%) şi teama că ar putea să îşi piardă jobul (10%).

Hotărâţi să îşi pună nevoile pe primul plan în 2022, angajaţii se aşteaptă ca angajatorii să le arate că munca le este apreciată (66%), să le ofere posibilităţi de promovare (45%) şi să îi sprijine în dezvoltarea profesională (41%). În plus, 51% dintre respondenţi au spus că speră la o creştere salarială în acest an, salariul fiind printre principalele motive de nemulţumire.

„Al doilea an pandemic şi-a făcut simţit efectul asupra angajaţilor şi cel mai bine se vede dacă ne uităm la nivelul lor de rezilienţă. Aceştia sunt mai predispuşi la burnout, colaborează mai greu şi sunt mai dificil de motivat, aşa cum observă şi angajatorii. Cheia succesului pentru 2022 este să le pună la dispoziţie angajaţilor beneficii menite să le crească nivelul de satisfacţie atât la job, cât şi pe plan personal, mai ales că acum distincţia este mult mai neclară. În plus, Raportul anual BestJobs ne arăta că 45% dintre recrutori se aşteaptă să găsească mai greu candidaţii potriviţi anul acesta, deci ar trebui să se concentreze şi mai mult pe retenţia angajaţilor buni”, spune Ana Vişian, Marketing Manager BestJobs România.

Un program flexibil şi suport pentru echilibrul între viaţa personală şi profesională prin acces la psihoterapie şi coaching ar creşte nivelul de rezilienţă al angajaţilor în 2022.

Principalul beneficiu pe care şi-l doresc angajaţii în 2022 este programul flexibil, după cum au declarat 27% dintre angajaţii participanţi la sondaj, împreună cu posibilitatea de lucra de acasă. Mai multe zile de concediu de odihnă (23%) şi coaching pentru dezvoltarea personală şi profesională (21%) completează topul de care recrutorii ar trebui să ţină cont pentru o mai bună satisfacţie a angajaţilor la job.

Pe lângă acestea, respondenţii au mai menţionat abonament la clinici medicale private (18%), asigurare de sănătate privată (13%) şi cursuri şi traininguri de reconversie profesională (10%).

Sondajul a fost realizat în perioada 23 decembrie 2021 - 6 ianuarie 2022, pe un eşantion de 1.358 de utilizatori de internet.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici