De la Bud Light la magazinele Target: mărcile angajate în drepturile LGBTQ au probleme în SUA

Publicat: 07 06. 2023, 21:18
Actualizat: 07 06. 2023, 21:20

Cifrele nu mint. Conform presei americane, de când influencerul transgender Dylan Mulvaney a început să promoveze Bud Light în rândul celor aproape două milioane de urmăritori ai săi, pe 1 aprilie, vânzările acestei beri americane extrem de populare au scăzut cu un sfert, în timp ce grupul care o deţine – Anheuser-Busch Inbev – a pierdut 19% din cotaţia pe Bursă.

Chiar şi Target, unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine universale din Statele Unite, a ajuns în mijlocul războaielor culturale care aprind Statele Unite. De la lansarea, pe 24 mai, a liniei sale de produse pentru Pride Month (iunie este luna Pride), valoarea i-a scăzut cu 10%, în timp ce multe magazine au fost vandalizate de către activişti de extremă dreapta.

Vânzătorii au fost ameninţaţi, iar bunurile au fost aruncate la pământ (îmbrăcăminte şi cărţi pentru copii). Alarmaţi, managerii Target au scos de la vitrine colecţia Pride, punând-o în spatele magazinelor. Gruparea adversă a reacţionat cu ameninţări cu bombă, dacă produsele nu revin la vedere.

Cazuri extreme, dar nu izolate: Sunt şi branduri care nu sunt atinse. Este vorba despre îmbrăcămintea sport, Nike şi Under Armour, care au clienţi mai tineri şi mai progresişti, ​​în medie.

Însă sociologii şi politologii care studiază fenomenul cred că lucrurile sunt serioase. În viitor, companiile vor fi mai multe precaute. Deja, Bud Light şi-a concediat şefii de marketing.