- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu. De Paşte, jumătate dintre români vor prepara cozonacii în propriile bucătarii
De Paşte, jumătate dintre români vor prepara cozonacii în propriile bucătarii. Dacă aleg să cumpere cozonacul, 89% dintre consumatori declară că preferă brandurile româneşti, care au reţete tradiţionale, în detrimentul mărcilor internaţionale.
De Paşte, jumătate dintre români vor prepara cozonacii în propriile bucătarii
România înregistrează cel mai mare consum individual de pâine din UE, dar şi cel mai mic preţ pe acest produs, fiind cu 47% mai ieftină faţă de media europeană, potrivit datelor Eurostat. Exportăm produse de panificaţie în Europa, dar şi în afara continentului, inclusiv cozonaci şi produse congelate. Având în vedere aceste date, precum şi apropierea sărbătorilor pascale care pot influenţa decizia de cumpărare, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre obiceiurile de consum ale românilor privind produsele de panificaţie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Pâinea albă este preferata românilor, astfel că 38% dintre consumatori declară că o consumă zilnic. Ca sortimente, 37% dintre respondenţi spun că pâinea feliată/ambalată se află zilnic pe masă, urmată de franzelă menţionată de către 33%. Vedem că românii se arată mari consumatori ai produselor de panificaţie, dar preferă să le cumpere, nu să le prepare singuri. Astfel că 70% dintre respondenţi le achiziţionează din magazinele fizice, în special pâinea feliată/ ambalată (88%), covrigii (85%), franzela (80%) şi chiflele (78%). Deşi comenzile online au luat cu asalt industria alimentară în ultimul an, atunci când vine vorba despre produse de panificaţie, doar 3% aleg această variantă.
Pentru că în ultimul an obiceiurile de consum s-au schimbat considerabil şi s-a observat tendinţa oamenilor de a prepara pâine sau alte produse de panificaţie în casă, studiul a investigat dacă aceste modificări se reflectă şi în comportamentul românilor. 36% dintre respondenţi au spus că în ultimele 12 luni au preparat pâine sau alte produse similare în propria bucătărie, în timp ce 48% declară că şi-au păstrat aceleaşi obiceiuri, preferând să le cumpere, nu să le pregătească singuri. Apoi, există un segment al celor care au intenţionat să înceapă această activitate, dar au renunţat, deoarece li s-a părut dificil (16%).
Deşi în general pâinea este achiziţionată din magazin, totuşi, atunci când vine vorba despre cozonaci, cei mai mulţi dintre români (42%) păstrează tradiţiile şi îi prepară acasă. Pentru că aproape jumătate dintre respondenţi (47%) afirmă că obişnuiesc să consume cozonac doar cu ocazia sărbătorilor, atunci efortul de a pregăti o reţetă complexă pare mai mic. Chiar şi cu ocazia sărbătorilor de Paşte din 2021, cei mai mulţi (48%) declară că vor coace cozonacul în cuptoarele de acasă, în timp ce 37% preferă să-l achiziţioneze dintr-un magazin. Cei care aleg varianta a doua spun că obişnuiesc să cumpere cozonaci din supermarketuri sau hipermarketuri în cea mai mare măsură (65%), iar 45% se duc la brutărie. Doar 24% cumpără cozonaci de la cofetării.
Motivul principal pentru care unii români evită să prepare cozonaci în casă este faptul că produsele din comerţ sunt evaluate ca fiind mai bune decât ceea ce ar găti singuri, aspect menţionat de către 37% dintre respondenţi. Totodată, 30% dintre ei sunt de părere că este un proces prea îndelungat, iar 18% consideră că reţeta este prea complicată.
Dacă aleg să cumpere cozonacul, majoritatea respondenţilor (89%) declară că preferă brandurile româneşti, care au reţete tradiţionale. Alţi 26%, deşi aleg mărcile din România, spun că le preferă pe acelea care urmează reţete internaţionale, cum ar fi cozonacul Panettone. Doar 9% dintre români aleg branduri străine de cozonac. Apetenţa pentru produsele şi brandurile locale se reflectă şi în preferinţele consumatorilor în ceea ce priveşte pâinea.
Întrebaţi cât de des consumă anumite tipuri de pâine, 38% dintre români spun că nu consumă niciodată ciabatta, iar 32% nu consumă niciodată focaccia.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO