Dedu: Transportul public trebuie îmbunătăţit pentru reducerea poluării şi creşterea serviciilor

Transportul public trebuie îmbunătăţit pentru reducerea poluării şi pentru creşterea serviciilor oferite călătorilor, proiectul "Caprice" oferind experienţa necesară pentru înfiinţarea autorităţii de transport public în Bucureşti, a spus şeful Direcţiei Transporturi din PMB, Ion Dedu.

Urmărește
38 afișări

"Îmbunătăţirea sistemului public de transport ca alternativă la transportul cu autoturismul personal va fi făcută şi pentru că există şi se anunţă o criză a carburanţilor, dar şi pentru faptul că UE are ca direcţie de dezvoltare îmbunătăţirea transportului public pentru reducerea poluării în paralel cu creşterea serviciilor oferite către călători", a declarat directorul Direcţiei de Transport din Primăria Capitalei, Ion Dedu, la conferinţa de finalizare a proiectului "Caprice", desfăşurată la Paris.

Ion Dedu a precizat că Bucureştiul a beneficiat, prin proiectul "Caprice", de bazele şi de experienţa necesare înfiinţării autorităţii de transport public în Bucureşti.

"Bucureştiul, ca partener în proiectul «Caprice", a beneficiat, urmare a finalizării acestui proiect, de experienţa unora dintre cele mai importante autorităţi de transport din Europa, şi aici ne referim la STIF Paris - Ile-de-France sau VBB Berlin", a spus directorul Direcţiei de Transport.

El a precizat că municipalitatea are, prin acest proiect, un ghid de bune practici pentru definirea contractului de delegare a serviciului public către operatorii de transport autorizaţi.

"Proiectul «Caprice» este primul proiect Interreg IVC care şi-a atins obiectivele şi a fost finalizat, urmare a finalizării sale municipalitatea beneficiind de experienţă şi bune practici pentru crearea autorităţii de transport Bucureşti, precum şi pentru definirea contractului de delegare a serviciului public către operatorii de transport autorizaţi", a mai spus Ion Dedu.

Directorul Direcţiei Transporturi a adăugat că în proiectul "Caprice" s-au întâlnit cinci autorităţi, care guvernează cinci capitale, pentru a-şi împărtăşi experienţele şi a oferi propuneri concrete de îmbunătăţire a transportului public în fiecare din cele cinci capitale.

Vicepreşedintele Comisiei de Transport din Parlamentul European, Adriana Ţicău, prezentă la conferinţa de presă, a declarat că direcţiile spre care se îndreaptă UE cuprind şi îmbunătăţirea serviciilor de transport public, ca o alternativă la folosirea transportului cu maşinile personale, urmare a ritmului de dezvoltare a zonelor urbane metropolitane.

La rândul său, directorul autorităţii de transport din Paris, Jean Christophe Monnet, a spus că proiectul "Caprice" a oferit soluţii petnru îmbunătăţirea acestui serviciu, precum şi idei de finanţare.

"Chiar şi pentru Paris un oraş cu un sistem public de transport bine dezvoltat, proiectul «Caprice» a oferit soluţii pragmatice pentru îmbunătăţirea acestui serviciu precum şi idei de finanţare, astfel încât să putem dezvolta transportul în comun având în vedere dezvoltarea metropolei, dar şi directivele privind sănătatea cetăţenilor şi îmbunătăţirea calităţii vieţii", a declarat Jean Christophe Monnet.

Proiectul "Interreg IVC Caprice - Regiuni de Capitale care Integrează Transportul Public în scopul Eficientizării energetice" a fost aprobat de Uniunea Europeană în septembrie 2008 şi s-a derulat pe o perioada de trei ani.

În cadrul acestui proiect, cinci parteneri din Europa, respectiv VBB - Berlin-Brandenburg, Primăria Municipiului Bucureşti, SISP-Vilnius, ZTM-Varşovia şi STIF - Paris - Ile-de-France, au analizat împreună experienţele în organizarea sistemul public de transport ale autorităţilor din cele cinci ţări implicate.

În septembrie 2010, Ion Dedu spunea că de la partenerii din Berlin au fost luate informaţiile asupra sistemului integrat de taxare, dar şi a Sistemului de informare a călătorilor, de la partenerii din Vilnius au fost obţinute date asupra taxării automobilelor de orice fel care au acces în zona de centru a oraşului, iar reprezentanţii autorităţii de transport din Paris au oferit date despre taxa de transport public pe care fiecare întreprindere cu peste nouă angajaţi trebuie să o plătească autorităţilor.

Proiectul european "Caprice" se înscrie printre obiectivele "Strategiei de la Gotteborg" cu privire la principiile si obiectivele dezvoltarii durabile ale Uniunii Europene, adoptate de Consiliul Europei în 15 şi 16 iunie 2001.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici