- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Diniţă:Radarele fixe ar putea fi repuse în funcţiune, iar numărul lor s-ar putea dubla - gandul.info
Radarele fixe vor fi reintroduse pe şosele, iar numărul lor s-ar putea chiar dubla, însă pentru ca o astfel de măsură să poată fi aplicată este necesară crearea unui cadru legal, a declarat, pentru gandul.info, şeful Poliţiei Rutiere, comisarul-şef Lucian Diniţă.
Diniţă a precizat că a propus înfiinţarea unui grup de lucru interministerial care să realizeze un ordin comun de reglementare în domeniu.
"Atunci când vom avea un cadru legal, vom repune în funcţiune cele peste 120 de radare fixe montate deja de autorităţile locale, a explicat Diniţă. Vrem să evităm situaţii cum a fost cea a unei firme de recuperatori care căutau contravenienţii acasă, pentru a le cere banii de amendă. Avem nevoie de o legislaţie clară. Trebuie să ştim exact unde le punem, câte ne trebuie. Aparatele vor fi montate doar în localităţi", a afirmat el.
Pentru omologare, specialiştii de la metrologie trebuie să îşi de acordul. Apoi, trebuie stabilită şi metodologia de achiziţie a noilor aparate.
Una dintre nemulţumirile poliţiştilor era legată de sistemul de lucru. "Ai mei erau slugi, înainte", îşi aminteşte şeful Poliţiei Rutiere.
"Lucrau în dispecerate, iar banii ajungeau la administraţiile publice locale. Toată lumea spunea că radarele fixe sunt o afacere a Poliţiei Rutiere, dar acestea erau gestionate de autorităţile locale. În plus, dacă un şofer din Satu Mare era amendat la Ialomiţa, şi plătea când ajungea acasă, banii rămâneau acolo", a explicat Lucian Diniţă.
Pe de altă parte, va fi evitată montarea unui număr prea mare de radare fixe, într-o singură localitate.
"Avem nevoie de reevaluarea amplasării. În unele localităţi erau montate radare din kilometru în kilometru. Nu există un standard european în domeniu, dar trebuie să evităm abuzurile. Pot pune câte camere de supraveghere vor, dar nu şi radare", avertizează Diniţă.
De principiu, mai spune oficialul, radarele ar trebui montate acolo unde sunt "puncte negre". Adică, acolo unde au loc frecvent accidente rutiere grave. La nivel naţional, pe şosele există peste 220 de astfel de "puncte negre". Asta ar însemna achiziţionarea a cel puţin încă 100 de radare fixe, pentru a acoperi toate zonele de risc.
Potrivit şefului Poliţiei Rutiere, celor peste 550 de radare mobile aflate în dotarea maşinilor de Circulaţie, li s-ar putea adăuga încă 200 de radare fixe, ceea ce ar duce la un total de peste 750 de radare la nivel naţional.
"Din 2009, în fiecare an am reuşit să scădem numărul de accidente rutiere grave", mai spune Lucian Diniţă.
"Înainte eram pe penultimul loc la siguranţă rutieră, după Malta, acum suntem pe locul 17, pe la mijlocul clasamentului. Până în 2020, avem de atins o rată a scăderii numărului de accidente grave de 55 la sută, scădere asumată la nivelul statelor membre UE. Acum suntem la cota de 10 la sută. Dacă nu vom atinge cei 55 la sută, europenii ne vor acuza că nu vor putea respecta ţinta fixată din cauza noastră", precizează oficialul.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Inima frântă doare și fizic, nu doar emoțional: Efectele surprinzătoare ale despărțirilor
-
Rezulatul final ale alegerilor prezidenţiale 2024. Câte voturi au primit candidaţii
-
Acordul de încetare a focului în Liban ar putea fi anunţat marţi seara / Acordul se va implementa în două faze
-
Călin Georgescu a făcut declaraţii, dar a refuzat să răspundă la întrebări şi le-a închis uşa jurnaliştilor. Ce a spus de NATO şi UE
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO