Directorul general al ANPC, despre „puiul vopsit”: Este vorba despre o expresie metaforică

În legătură cu subiectul generic numit “puiul vopsit” cred că toţi consumatorii au înţeles că este vorba despre o expresie metaforică, menită să descrie constanţa noastră preocupare legată de informarea completă, corectă şi precisă a produselor, afirmă directorul general ANPC, Paul Anghel.

Urmărește
711 afișări
Imaginea articolului Directorul general al ANPC, despre „puiul vopsit”: Este vorba despre o expresie metaforică

Directorul general al ANPC, despre „puiul vopsit”: Este vorba despre o expresie metaforică

„În urmă discuţiilor şi a informaţiilor contradictorii apărute în spaţiul public, în ultima săptămâna, consider că este oportun să aduc clarificări cu privire la subiectele vehiculate în mass media. În legătură cu subiectul generic numit <puiul vopsit> cred că toţi consumatorii au înţeles că este vorba despre o expresie metaforică, menită să descrie constanţa noastră preocupare legată de informarea completă, corectă şi precisă a produselor în general şi în cazul de faţă a celor din carne de pui. În atribuţiile permanente ale instutiei noastre se află verificarea conformităţii produselor care se comercializează în magazine de specialitate, cu normele legale în vigoare. Noi încercăm , prin controalele întreprinse, să evităm înşelarea consumatorilor prin afişarea pe etichetele produselor a unor informaţii care nu corespund realităţii şi nu de puţine ori am depistat practice nelegale/comerciale incorecte/înşelătoare”, scrie pe facebook Paul Anghel.

El precizează că folosirea în produse a unor aditivi alimentari, omologaţi de instituiile de specialitate nu este periculoasă pentru consumator.

„Aceia dintre producători care decid să ofere un produs premium, cum ar fi <puiul hrănit cu porumb> folosesc cereale, de exemplu porumb, pentru a obţine produse superioare din punct de vedere vizual şi calitativ. Monitorizăm constant conformarea acestora la normele legale privind etichetare, astfel încât este permis să înscrie pe etichete <hrănit cu porumb> doar dacă minim 50% din hrană păsărilor este porumb. Este natural ca în condiţiile folosirii unei astfel de hrană, carnea şi epiderma păsărilor să aibă culoarea galbenă.Va asigurăm că aceste verificări le facem de ani de zile, nu doar în ultima săptămâna~, adaug[ Anghel.

Al doilea subiect ce trebuie clarificat, mai scrie directorul general al ANPC, este legat de controalele întreprinse pentru depistarea salmonella la carnea de pui.

`În contextul eforturilor intensificate şi susţinute ale Uniunii Europene de stopare a acesteia, împreună cu colegii de la ANSVSA lucrăm îndeaproape în depistarea şi indisponibilizarea loturilor suspecte. Ca urmare a monitorizărilor efectuate s-a identificat tulpină salmonella atât la carne de pui provenită din spaţiul comunitatar, Polonia şi Ungaria, cât şi din România. Referitor la cele din România este vorba de loturi de carne de pui provenite de la un producător din jud Vaslui, unde s-a confirmat o tulpină înalt patogenă dar şi de loturi suspecte provenite de la producători mari din judeţele Bacău şi Buzău, pentru care încă nu avem confirmarea de la serotipizare. Loturile respective au fost retrase de la vânzare ,în aşteptarea rezultatelor analizelor. Încă o dată, vrem să va asigurăm că scopul acestor verificări constante şi a acestor comunicări este doar pentru a asigura consumatorul român de faptul că ANPC - Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor este o instituţie care nu doarme şi care veghează constant la respectarea legii. Ne dorim o bună colaborare cu lanţurile de supermarketuri şi cu toate tipurile de magazine din România , pentru că împreună să putem oferi cele mai bune produse clienţilor din ţară noastră. În situaţii critice, ca cele de mai sus expuse, este important să luăm de urgenţă toate măsurile necesare, adică nu în 2-3 ore, ci de îndată. Din discuţiile avute cu diverşi producători români rezultă că aceştia acuză o presiune enormă exercitată de magazinele retail asupra preţului, de multe ori fiind nevoiţi să îşi vândă produsele în pierdere . Costurile mari ale igienizării şi necesitatea de a le reflectă în preţul produsului este una din cauzele pentru care anumiţi producători decid să renunţe la ele pentru a avea un preţ mai mic. Vă informăm pe această cale că noi nu vom permite astfel de practici ale producătorilor , iar mesajul pe care îl transmitem comercianţilor , indiferent că este vorba de mari lanţuri de supermarketuri sau alte tipuri de magazine , este că trebuie să renunţe a mai urmări doar preţul produsului, de cele mai multe ori în detrimentul calităţii. şi conformităţii”, încheie Paul Anghel.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici