- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Directorul STS: Toate apelurile la 112 sunt înregistrate şi pot fi puse la dispoziţia cetăţenilor
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) înregistrează toate convorbirile de la 112 şi le pune la dispoziţia autorităţilor şi cetăţenilor, a declarat, miercuri, directorul serviciului, general locotenent Marcel Opriş.
Directorul STS: Toate apelurile la 112 sunt înregistrate şi pot fi puse la dispoziţia cetăţenilor (Imagine: Cătălina Filip/Mediafax Foto)
"Înregistrăm toate convorbirile", a spus directorul Opriş, la conferinţa organizată cu ocazia împlinirii a 103 ani de la înfiinţarea Ambulanţei Bucureşti.
Acesta a spus că numărul apelurilor false a scăzut, dar că încă mai sunt persoane "care se distrează" sunând la acest serviciu.
"Numărul apelurilor false a scăzut, dar tot mai sunt oameni care se distrează. Mulţi farseuri pot fi identificaţi. Sigur în topul farselor la 112 conduc apelurile făcute de pe telefoane cu cartele pre-payd", a arătat directorul Opriş.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Mai mult de opt din zece apeluri la serviciul de urgenţă 112 înregistrate de la începutul acestui an au fost false, cei mai mulţi dintre cei care au apelat în glumă, nu au vorbit sau au înjurat operatoarele fiind localizaţi în Capitală, conform unor date prezentate în iunie de conducerea STS.
"De la începutul anului şi până acum s-au înregistrat 10.584.916 de apeluri la numărul de urgenţă 112, din care 8.691.806 au fost false. Existenţa unui număr mare de apeluri false către serviciul 112, făcute de persoane care nu înţeleg importanţa acestuia, poate duce la pierderea vieţii altor oameni aflaţi în pericol care, din cauza apelurilor false sau a glumelor proaste, nu pot solicita sau primi ajutor în momentul de care au nevoie", a declarat atunci Marcel Opriş.
Înaintea campaniei, partenerii au realizat un studiu care să scoată în evidenţă modul în care românii folosesc serviciul 112. Datele sondajului arătau că peste 84 la sută dintre români ştiu despre existenţa numărului unic de urgenţă, în vreme ce şapte din zece respondenţi se declarau informaţi despre modul în care trebuie folosit serviciul 112.
Conform sondajului, a crescut şi numărul celor care au declarat că au folosit numărul de urgenţă 112. Dacă în 2006 doar şase la sută dintre români afirmau că au folosit serviciul 112, în 2009 procentul s-a dublat, ajungând la 12,4.
Realizat pe un eşantion de 1.214 persoane cu vârste de peste 15 ani, cu o marjă de eroare de plus/minus trei procente, sondajul arăta că 61,2 la sută dintre români ştiu că apelurile false la 112 se sancţionează cu amendă.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 07:03
-
ieri, 23:10