Un furnizor de energie din Braşov a fost amendat cu 20.000 de lei pentru practici înşelătoare
Şeful CRPC Braşov, Sorin Claudiu Susanu, susţine că în această perioadă mulţi consumatori sunt „ademeniţi” să-şi reînnoiască contractele de furnizare a energiei şi le sunt promise numeroase avantaje, „dar, în anumite cazuri, situaţia este total diferită, ajungându-se chiar să fie induşi în eroare de clauzele contractuale şi, în final, să plătească mai mult”.
Acesta a publicat pe Facebook un exemplu cu un astfel de furnizor de energie, care a fost amendat.
„Un astfel de exemplu este al unui mare operator privat de furnizare a energiei electrice, care a fost sancţionat cu o amendă de 20000 lei şi cu decizie de suspendare a practicilor comerciale incorecte/înşelătoare.
Din analiza contractului de furnizare a energiei electrice încheiat cu consumatorii se constată că aceştia nu beneficiază de indicarea exactă a tarifului aferent energiei electrice consumate, astfel în Anexa nr.2 la contract – Preţ şi Tarife, se indică: energie electrică activă 325 lei/ Mwh şi tarif rezervare 0,2 lei/zi, precum şi o listă de tarife reglementate, funcţie de tipul distribuitorului de energie electrică (tarif distribuţie), respectiv tarif serviciu de transport, cogenerare înaltă eficienţă, accize, certificate verzi, tarif serviciu de sistem. De asemenea, în
Totodată, acesta precizează că toate tarifele enumerate nu conţin TVA, deşi operatorul economic face această menţiune în subsolul tabelelor cu tarife.
„Operatorul economic include în tariful energiei electrice componenta
Sorin Claudiu Susanu susţine că aspectele descrise sunt susceptibile „să inducă în eroare consumatorul mediu, determinându-l să ia o decizie de tranzacţionare (încheiere contract) pe care altfel nu ar fi luat-o, şi reprezintă o practică comercială înşelătoare”.