Doar 22% dintre angajatori sunt pe deplin mulţumiţi de felul în care lucrează cu angajaţii din Gen Z

  • Mai puţin de un sfert dintre angajatori sunt cu adevărat mulţumiţi de felul în care lucrează angajaţii din Gen Z, arată un studiu eJobs.
  • Nemulţumirile sunt legate de abilităţile de comunicare, gândirea critică sau capacitatea de a face multitasking şi de a se adapta la situaţii noi.
Urmărește
132 afișări
Imaginea articolului Doar 22% dintre angajatori sunt pe deplin mulţumiţi de felul în care lucrează cu angajaţii din Gen Z

Doar 22% dintre angajatori sunt pe deplin mulţumiţi de felul în care lucrează cu angajaţii din Gen Z

Din cele aproape 9,7 milioane de aplicări înregistrate de la începutul anului şi până acum pe platformă, 2,8 milioane au venit din partea candidaţilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani, aceasta fiind a doua cea mai activă categorie de vârstă în ceea ce priveşte aplicările. Şi din punctul de vedere al joburilor postate în piaţă există o deschidere importantă pentru acest segment de candidaţi, în condiţiile în care mai mult de 50% din joburile postate de la începutul anului se adresează candidaţilor entry-level (care au între 0 şi 2 ani de experienţă).

Cu toate acestea, potrivit celui mai recent sondaj derulat de eJobs, doar 22,1% dintre angajatori se declară pe deplin mulţumiţi de felul în care lucrează cu angajaţii din Gen Z. Lor li se alătură alţi 32% care nu pot da un verdict ferm, dar sunt mai degrabă mulţumiţi. 18% nu sunt mulţumiţi, 21,3% nu se pot pronunţa, dar sunt mai degrabă nemulţumiţi şi 6,6% nu văd nicio diferenţă între aceşti angajaţi şi cei din alte categorii de vârstă.

„Şi cei mulţumiţi, şi cei mai puţin mulţumiţi cad, însă, de acord asupra faptului că există o serie de abilităţi pe care aceşti candidaţi foarte tineri le au şi care se manifestă mai pregnant decât în alte categorii de vârstă. Spre exemplu, aproape 7 din 10 respondenţi au menţionat că Gen Z stă foarte bine la capitolul abilităţilor digitale. 50,9% au adăugat lejeritatea cu care lucrează cu tool-urile de social media şi 35,7% sunt impresionaţi de uşurinţa cu care vorbesc o limbă străină. Nu au primit, în schimb, un scor la fel de bun pentru abilităţile de comunicare pe care le au, pentru gândirea critică, pentru multitasking sau pentru capacitatea de a se adapta la situaţii noi”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs.ro.

La nivel de abilităţi soft, respectiv cele care ţin mai degrabă de atitudine şi comportament, candidaţii şi angajaţii din această generaţie impresionează cel mai mult angajatorii prin încrederea pe care o au în ei înşişi (trăsătură menţionată de 45,9% dintre respondenţi). Curajul, ritmul rapid în care acumulează informaţii noi, dorinţa de a învăţa lucruri noi şi spiritul antreprenorial sunt alte aspecte punctate de angajatori. Totuşi, 30% dintre angajatori spun că nu apreciază nimic în mod deosebit.

În acest context, peste 60% dintre angajatori evaluează performanţa lor generală, comparativ cu alte generaţii de vârstă, ca fiind sub medie sau chiar mult sub medie. 24,3% cred că nu este o diferenţă între generaţii şi doar 15,6% îi văd peste medie sau mult peste medie.

„De-a lungul timpului, au existat o serie de mituri cu privire la felul în care se raportează tinerii la piaţa muncii, în special cei care se află la prima angajare. Cel mai important mit a fost legat de salariile pe care le cereau în ciuda faptului că nu aveau deloc experienţă. Deşi, în ultimii ani lucrurile au început să se mai regleze şi tinerii au devenit mai informaţi şi mai adaptaţi la piaţă, în continuare 78,5% dintre angajatori spun că principala provocare în lucrul cu Gen Z este legată de aşteptările salariale nerealiste. Lipsa răbdării, rezistenţa scăzută la stres, nivelul scăzut de concentrare şi dificultăţile în acceptarea feedback-ului sunt alte aspecte la care tinerii ar trebui să lucreze, potrivit angajatorilor”, spune Ana Călugăru.

Pentru a-i motiva, angajatorii cred că salariul şi beneficiile sunt argumentele care reuşesc să-i stimuleze cel mai mult pe tineri. Urmează flexibilitatea programului, munca remote şi oportunităţile de dezvoltare în carieră.

Un sfert dintre angajatorii participanţi la sondaj spun că mai puţin de 10% dintre angajaţii din compania pe care o reprezintă fac parte din Gen Z. 30% au între 10% şi 25% din totalul angajaţilor reprezentanţi ai Gen Z. Doar 5,4% au între 50% şi 75%. 3,8% au peste 75% angajaţi Gen Z, iar 13,8% nu au deloc.

Sondajul a fost realizat în luna noiembrie, pe un eşantion de 190 de respondenţi.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici