Prima pagină » Coronavirus » Măsuri recomandate de Consiliul Concurenţei: Comercianţii pot limita cantitatea de produse achiziţionate de o persoană

Măsuri recomandate de Consiliul Concurenţei: Comercianţii pot limita cantitatea de produse achiziţionate de o persoană

Măsuri recomandate de Consiliul Concurenţei: Comercianţii pot limita cantitatea de produse achiziţionate de o persoană
Cosmin Pirv
26 mart. 2020, 16:05, Social

Potrivit unui comunicat al Consiliului Concurenţei măsurile pot fi luate în contextul crizei generate de epidemia de coronavirus, astfel încât să se asigure echilibrul pieţei.

„Astfel, pentru a reduce riscul de speculă şi pentru a permite mai multor consumatori să se aprovizioneze, comercianţii pot limita cantităţile de produse esenţiale achiziţionate de o singură persoană/pe un singur bon şi îşi pot modifica programul de funcţionare. De asemenea, în vederea creşterii eficienţei aprovizionării cu produse de bază şi asigurării unei distribuţii echilibrate a acestora, companiile îşi pot coordona atât transporturile de marfă şi livrările la domiciliu pentru consumatorii cu grad mare de risc”, se arată în comunicat.

Potrivit acestuia, producătorii îşi pot stabili preţuri maxime pentru produsele lor.

„În acelaşi timp, producătorii pot stabili preţuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea limita creşterea nejustificată a preţurilor la nivelul distribuţiei. Platformele de comercializare online pot monitoriza variaţiile preţurilor produselor esenţiale şi pot adopta o politică de limitare a creşterilor nejustificate ale acestora sau pot suspenda vânzarea anumitor produse dacă există suspiciuni de abuz”, se mai arată în comunicat.

Consiliul Concurenţei susţine că aceste recomandări se înscriu în Politica comună, adoptată de Comisia Europeană şi Autorităţile Naţionale de Concurenţă, privind aplicarea regulilor de concurenţă în timpul crizei provocate de Coronavirus.

Cu toate acestea, autoritatea atrage atenţia că nu trebuie folosită această situaţie de criză pentru a creşte preţurile fără o justificare obiectivă, pentru a face schimb de informaţii sensibile (preţurile practicate, politica comercială), pentru a exclude concurenţi de pe piaţă sau pentru a abuza de poziţia dominantă.