După incidentul din Bruxelles, Tarom a revenit cu două avioane: unul cu demnitari, altul cu pasageri

Revenirea la Bucureşti, după incidentul de pe aeroportul din Bruxelles în care o aeronavă nu a putut decola din cauza lipsei unei piese, a fost organizată vineri de Tarom astfel încât într-un avion au fost îmbarcaţi demnitari şi politicieni, iar în alt avion au fost îmbarcaţi pasageri obişnuiţi.

Urmărește
5305 afișări
Imaginea articolului După incidentul din Bruxelles, Tarom a revenit cu două avioane: unul cu demnitari, altul cu pasageri

După incidentul din Bruxelles, Tarom a revenit cu două avioane: unul cu demnitari, altul cu pasageri

Avionul defectat joi având o piesă defectă şi care a ajuns vineri pe Otopeni (cu pasagerii obişnuiţi) este produs în 2001 - un Boeing 737 seria 700 Next Generation.

Renate Weber, europarlamentar, a spus la sosirea pe Aeroportul Otopeni că majoritatea companiilor au întârzieri. „Din păcate, noi mergem mai des cu Tarom şi remarcăm aceste întârzieri”.

Dragoş Titea, secretar de stat pe probleme de aviaţie la Ministerul Transporturilor, a declarat: „O componentă a navigaţiei nu a mai funcţionat când aeronava a vrut să plece. S-a încercat resetarea acelui sistem de vreo două, trei ori. Am încercat să vorbim cu cei de la Lufthansa, să vedem dacă ei au această piesă pe aeroportul din Bruxelles, dar nu o aveau. A fost vorba de o singură piesă care nu mai aprindea acel sistem de navigaţie. Problema s-a remediat în cinci minute de când a venit piesa”.

Întrebat de ce pasagerii au călătorit cu două aeronave, Dragoş Titea a răspuns că aeronava de aseară (care a avut probleme) a rămas acolo şi a doua aeronavă este cea de cursă normală care a plecat azi-dimineaţă pe ruta Bucureşti- Bruxelles şi s-a întors.

Pasagerul Dan Trifu, lider al unei organizaţii neguvernamentale, a spus că „lucrurile nu sunt normale şi că „nu putem să mai zburam cu avioane care ar trebui să stea la muzeu”. „Am venit cu cel care a avut defecţiunea, am înţeles că s-a reparat. Eu vreau să felicit echipajul de zbor pentru că are curaj să zboare cu aceste avioane şi chiar ne-au mulţumit că şi noi am avut curaj. Aş vrea să se afle cam câţi bani cheltuieşte Tarom pentru astfel de evenimente şi cam cât ar costa o rată de leasing pe lună. Dacă am trei zboruri anulate pe lună, cam cât plătesc ca să ţin acolo călătorii, să plătesc toate celelalte şi cat ar costa o rată de leasing la un avion nou? Cazarea a fost foarte bună, mâncarea a fost foarte bună. A fost şi un noroc că am fost cu demnitarii, cu toate că ei au plecat cu avionul considerat mai sigur decât al nostru”.

Dan Strifu a mai spus: „Nu ştim ce s-a întâmplat în momentul achiziţionării biletelor. Când ne-am întors în aeroport erau două avioane garate Tarom şi o parte din călători s-au dus la avionul mai nou, mai sigur, iar ceilalţi am fost îmbarcaţi în ultimul zbor. Majoritatea politicienilor au nimerit în primul avion. În schimb, secretarul de stat de la Transporturi a venit cu noi în acest zbor, precizând că vrea să ne dea siguranţă că o să ajungem cu bine la destinaţie”.

Ministrul Transporturilor a dispus înfiinţarea unei comisii ca să facă putina ordine la Tarom. Nimeni nu îşi mai permite să se lucreze într-o dezordine şi într-o harababura cum a fost pana acum la Tarom. „De luni vom lua la puricat fiecare departament al companiei Tarom”.

La ora actuală, la nivelul Tarom se desfăşoară o evaluare a personalului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici