Echipajul unei nave sub pavilion Togo, reţinute în Portul Constanţa, poate părăsi vasul

Echipajul unei nave sub pavilion Togo, reţinute în Portul Constanţa de la începutul acestui an, din cauza deficienţelor majore în ceea ce priveşte Convenţia Maritimă a Muncii, poate părăsi vasul, după ce marinarii au primit o parte din salariile restante, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Urmărește
281 afișări
Imaginea articolului Echipajul unei nave sub pavilion Togo, reţinute în Portul Constanţa, poate părăsi vasul

Echipajul unei nave sub pavilion Togo, reţinute în Portul Constanţa, poate părăsi vasul

Potrivit reprezentantului Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu, nava Geo Star, sub pavilion Togo, a fost reţinută în data de 31 ianuarie 2017 de autorităţile portuare constănţene din cauza deficienţelor majore în ceea ce priveşte Convenţia Maritimă a Muncii Geneva 2006 (MLC 2006).

„Din momentul reţinerii, armatorii au abandonat practic nava, lăsând-o la voia întâmplării. Salariile navigatorilor nu au mai fost plătite din luna decembrie a anului trecut şi pe rând, apa şi alimentele s-au terminat. Agentul navei a alimentat nava cu apă şi alimente, dar salariile nu au fost plătite, fiind presiuni materiale destul de mari pe navigatori şi familiile acestora”, explică Mihălcioiu.

Echipajul, format în prezent din nouă navigatori, opt din Ucraina şi unul din Rusia, a primit aproximativ 60.000 de dolari din totalul de 142.500 de dolari cât are de recuperat.

Mihălcioiu spune că marinarii şi-au primit salariile pentru patru luni de la Asigurarea de Securitate Financiară, iar restul de bani, până la data repatrierii, îi vor primi după ce Geo Star va fi vândută.

„Membrii echipajul navei Geo Star vor fi repatriaţi joi, de la dana în care se află nava acostată. Navigatorii şi-au primit acum două zile salariile pentru patru luni de la Asigurarea de Securitate Financiară făcută în baza convenţiei MLC 2006, iar restul de bani până la data repatrierii îi vor primi din preţul care va fi încasat din vânzarea navei Geo Star”, a mai spus reprezentantul ITF pentru România.

Potrivit acestuia, asiguratorul navei este un club rusesc, care nu şi-a îndeplinit obligaţiile din contractul semnat cu armatorii. După data reţinerii, armatorul navei a dispărut, abandonând nava şi echipajul.

„ITF România, alături de Sindicatul Liber al Navigatorilor, au luat măsurile necesare pentru întreţinerea echipajului şi au iniţiat, la dorinţa marinarilor, acţiunea în instanţă pentru recuperarea salariilor restante. În paralel, inspectorul ITF a făcut demersurile necesare pentru executarea Asigurării de Securitate Financiară pe care o avea nava la o societate din Rusia, asigurare obligatorie pentru toate navele sub orice pavilion”, a mai spus Adrian Mihălcioiu.

În luna mai a acestui an, comandantul ucrainean al navei, Tsaruk Yuriy, a încetat din viaţă la bordul vasului, după ce cadrele medicale de pe ambulanţa sosită la faţa locului au încercat timp de mai bine de 45 de minute să îl resusciteze, însă inima bărbatului a cedat. Tsaruk Yuriy avea 62 de ani şi locuia în Ismail, Ucraina. Comanda a fost preluată de secundul navei.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici