Elevi programatori din România au obţinut 40% dintre premiile unui concurs organizat în Irlanda

Cincizeci de copii şi tineri din România pasionaţi de programare au obţinut aproape jumătate din premiile unei competiţii organizate în Irlanda. Printre proiectele prezentate se află şi un robot care poate fi controlat cu puterea minţii şi un dispozitiv care-i ajută pe nevăzători să evite obstacole.

Urmărește
638 afișări
Imaginea articolului Elevi programatori din România au obţinut 40% dintre premiile unui concurs organizat în Irlanda

Elevi programatori din România au obţinut 40% dintre premiile unui concurs organizat în Irlanda

Cei 50 de elevi programatori sunt din Bucureşti, Cluj-Napoca, Oradea, Salonta, Timişoara, Dumbrăviţa, Giroc, judeţul Timiş, şi Târgu-Mureş, fiind instruiţi gratuit de către specialişti din domeniul IT în cluburi CoderDojo din ţară, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Copiii şi tinerii cu vârste cuprinse între 7 şi 17 ani au participat, în 17 iunie, la competiţia CoderDojo Coolest Projects Awards 2017, organizată la Dublin, Irlanda.

În total, peste 1.400 de elevi programatori, înscrişi în cluburi CoderDojo din 17 ţări, au participat la competiţie cu 700 de proiecte din domeniul IT, iar delegaţia României s-a întors cu 40% din premii.

Radu Ticiu, preşedintele Asociaţiei Banat IT şi coordonatorul CoderDojo-urilor din zona metropolitană Timişoara, a declarat, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că “oraşul de pe Bega” participă pentru a patra oară la competiţia de programare desfăşurată la Dublin.

“Este o competiţie şi o întâlnire a tinerilor şi copiilor activi în reţeaua CoderDojo-urilor globală. Ne-am întors cu o foarte mare parte din premii, undeva la 40% din premii au fost încărcate în avioanele care au venit spre România. Creştem constant în ceea ce priveşte performanţele obţinute de copii. Practic, îi expunem unui mediu global, văd care sunt evoluţiile globale şi sper că ajung să-şi dea seama că pot să facă de acasă, în România, să practice o meserie care le place. Vorbim de oameni extrem de bine plătiţi în această zonă a IT-ului, de care e mare nevoie. Noi lucrăm cu copii care sunt mânaţi de entuziam, de curiozitate, de dorinţa de a inova şi mai puţin de dorinţa de a găsi un loc călduţ de muncă. Asta îi ajută să fie mult mai creativi şi dornici să investească timp şi energie ca să înveţe. În foarte multe cazuri, copiii de clasa a X-a care învaţă în mod regulat programare la CoderDojo concurează de la egal la egal cu studenţii de anii doi, trei, şi de multe ori le cam suflă premiile la competiţiile la care se întâlnesc”, a explicat Radu Ticiu.

Printre premianţii la competiţia CoderDojo Coolest Projects Awards 2017 se numără Laura Chirilă şi Sergiu Micorici, din Timişoara, care au câştigat categoria “Hardware”, subcategoria peste 14 ani, cu proiectul “MindRobot”, respectiv un robot care poate fi controlat cu puterea minţii.

“Proiectul meu este un robot controlat cu ajutorul unui senzor care captează undele cerebrale, iar apoi un program le transformă în mişcări ale robotului. Pe scurt, este un robot controlat cu puterea minţii. De asemenea, acesta mai are şi o cameră care transmite un live stream către calculator a ceea ce vede robotul şi un senzor care ajută robotul să evite obstacolele din calea sa. În viitor, aş vrea să implementez acest senzor pe un scaun pentru oamenii cu dizabilităţi, pentru a-i ajuta să se mişte mai uşor”, a declarat Laura Chirilă, de 14 ani, înscrisă la Şcoala Gimnazială Nr. 7 din Timişoara.

De asemenea, Mircea Şerbănescu, David Babescu şi Dariana Dorin, din Timişoara, au câştigat categoria Hardware, subcategoria sub 14 ani, cu proiectul “Blind Helper”. Este vorba, de fapt, de un dispozitiv care-i ajută pe oamenii nevăzători să evite obstacolele, dar şi care le spune cât este ora.

“Este un controler şi tu poţi să-i dai comandă să facă ce vrei tu. El foloseşte un senzor pe laser şi cu cât te apropii mai tare de el, cu atât dispozitivul va bâzâi mai tare. Pe lângă senzorul cu laser, mai are doi senzori ultrasonici. Dacă mă apropii de un obiect cu picioarele, datorită celor doi senzori amplasaţi pe picioare, dispozitivul va bâzâi, dar cu altă frecvenţă. Cealaltă parte a proiectului are un senzor de proximitate, o placă care vorbeşte şi un ceas. Dacă eu îmi pun mâna în faţa senzorului de proximitate, atunci placa îi va spune purtătorului cât este ceasul. Ne-am dorit să creăm un dispozitiv care-i ajută pe oamenii care nu văd să ocolească obstacole şi să meargă mai uşor, iar cu partea care spune cât e ceasul am vrut să o folosim ca un ajutor, să le spunem oamenilor care nu văd cât este ceasul, pentru că ei n-au de unde să ştie, doar dacă întreabă pe altcineva”, a detaliat Mircea Şerbănescu, de 12 ani, înscris la Şcoala Gimnazială Nr. 6 din Timişoara.

În cadrul unor astfel de cluburi CoderDojo, liceeni, studenţi, angajaţi sau antreprenori din domeniul IT învaţă gratuit copii şi tineri cu vârste între 7 şi 17 ani despre tehnologii diverse, cum să creeze jocuri, aplicaţii pentru telefoane mobile, pagini web, programe şi soluţii web, implementări din zona hardware şi robotică. Astfel, activitatea de la CoderDojo îi transformă pe copii din simpli utilizatori de tehnologie în creatori din zona digitală.

În România, activităţile CoderDojo au loc din toamna anului 2012, ajungând să se desfăşoare în 38 de locaţii, implicând un grup de peste 150 de mentori care lucrează în şedinţe săptămânale cu aproape 500 de copii.

Zona Metropolitană Timişoara are cea mai densă reţea de cluburi CoderDojo din Europa. Reţeaua a fost creată în anul 2013 şi a ajuns la 17 astfel de cluburi. 13 funcţionează în Timişoara, iar patru în Dumbrăviţa, Moşniţa, Giroc şi Săcălaz.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici