Elevii care au intrat în acest an în clasele a V-a şi a IX-a sunt mai puţin pregătiţi

Profesorii români consideră că elevii intraţi în acest an în clasele a V-a şi a IX-a sunt mai puţin preocupaţi de şcoală şi mai puţin pregătiţi decât cei din generaţia anterioară, potrivit unui studiu Intuitext, făcut public miercuri.

Urmărește
1 afișare
Imaginea articolului Elevii care au intrat în acest an în clasele a V-a şi a IX-a sunt mai puţin pregătiţi

Elevii care au intrat în acest an în clasele a V-a şi a IX-a sunt mai puţin pregătiţi

Studiul cu tema “Noua generaţie de elevi de la clasele a V-a si a IX-a” a evidenţiat faptul că profesorii români consideră că elevii intraţi în acest an în clasele a V-a şi a IX-a sunt mai puţin preocupaţi de şcoală şi mai puţin pregătiţi decât cei din generaţia anterioară. Din cei 2.391 de profesori care au răspuns la sondaj, 90% consideră că elevii care au intrat la gimnaziu şi liceu în 2007 au un interes mai scăzut faţă de şcoală decât predecesorii lor, educaţia nefiind o prioritate pentru ei.

Totodată aproximativ 80% dintre profesori cred că elevii din clasa a V-a şi a IX-a sunt şi mai puţin pregătiţi faţă de cei din generaţia anterioară.

Studiile conform cărora noile generaţii de tineri dovedesc o intuiţie şi o capacitate mentală din ce în ce mai dezvoltate sunt confirmate şi de profesorii participanţi la sondaj, peste 60% dintre aceştia considerând că, deşi generaţia nouă de elevi este mai puţin preocupată de şcoală, ei sunt mai isteţi şi mai capabili să stabilească legături între informaţiile primite.

Potrivit studiului, 28% dintre profesori consideră că interesul scăzut al elevilor faţă de şcoală este cauzat de influenţa societăţii şi de mijloacele de comunicare în masă la care elevii sunt expuşi, iar o altă cauză este nesupravegherea copiilor şi neimplicarea familiei în educaţia copiilor (26%), urmată de structura materiei şcolare (25%) şi de lipsa motivaţiei (21%).

Printre soluţiile propuse de profesori pentru a creşte interesul elevilor faţă de şcoală se regăsesc mijloacele de învăţare moderne, 24% dintre profesori considerând că lecţiile pe calculator sunt o modalitate de învăţare mult mai eficientă pentru noile generaţii de elevi.

De asemenea, 30% dintre profesori cred că perspectiva unui viitor pentru elevi reprezintă o soluţie pentru creşterea interesului faţă de şcoală, iar pentru unul din cinci profesori, soluţia ar fi colaborarea dintre familie şi cadrele didactice.

Aproximativ 27% dintre cadrele didactice chestionate consideră că revizuirea programei şcolare poate fi o altă metodă de creştere a interesului elevilor pentru şcoală.

Studiul a fost realizat în luna octombrie, pe baza unui chestionar postat pe site-ul www.didactic.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici