Pierderile de învăţare sunt clar vizibile şi o spun profesorii care s-au întors să predea în sala de clasă şi acum îi pot observa îndeaproape pe elevi.
Magdalena Iacob este profesor de geografie şi istorie la Şcoala Gimnazială „George Coşbuc” şi este un exemplu de bunăvoinţă.
„Am identificat copiii care au probleme, am discutat cu părinţii posibilitatea de a sta de vorbă cu copiii puţin peste program, unii doresc, alţii mai puţin. Şi atunci i-am rugat frumos dacă le pot trimite nişte teme suplimentare pe platforma pe care noi o folosim în continuare. Eu am identificat probleme mai mari la doi copilaşi care nu prea au intrat în online”, spune Magdalena Iacob.
Andrei Roman, elev în clasa a VIII-a, îşi doreşte să stea zilnic peste program.
„Eu cred că toată lumea ar trebui să facă asta pentru că dacă un copil va rămâne în urmă, va avea un dezavantaj la examen, la teză. Toţi profesorii ar trebui să aibă această atitudine indiferent că e necesar sau nu, ca să arate că le pasă”, este de părere acesta.
În tot acest timp, România rămâne ţara cu cea mai mare rată de analfabeţi funcţionali.
„E urgent să se recupereze materia, în primul rând pentru cei care dau examenele de Evaluare Naţională şi Bacalaureatul. Altfel, pierderile sunt cumulative şi vom avea din ce în ce mai mulţi analfabeţi functional”, crede Mircea Miclea, fost ministru al Educaţiei.