- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (03.09.2014, 16:16)
- Ovidiu Bărbulescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Elicoptere Super Puma MK1, produse la Ghimbav în colaborare cu Airbus
Ministrul Economiei, Constantin Niţă, şi Guillaume Faury, CEO al Airbus, au semnat, miercuri, un memorandum de înţelegere cu Airbus Helicopters pentru ca IAR Braşov să ia parte la producţia de elicoptere Super Puma MK1.
Urmărește
1987 afișări
Elicoptere Super Puma MK1, produse la Ghimbav în colaborare cu Airbus (Imagine: www.airbushelicopters.com)
Prezent la eveniment, premierul Victor Ponta a amintit că România deţine deja de la compania Airbus 8 elicoptere EC185 pentru SMURD şi s-a arătat convins că ministerele Apărării şi de Interne vor beneficia de pe urma propiectului Super Puma MK1.
"În perioada următoare atât armata, Ministerul Apărării Naţionale, cât şi Ministerul de Interne au nevoie să-şi modernizeze fllotele de elicoptere şi sunt convins că un produs fabricat în România cu tehnologia cea mai înaltă la nivel mondial este un obiectiv pentru ministerele de resort", a spus Ponta.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Activitatea RAR, în continuare blocată. Nu se pot face ITP-uri în nicio staţie din ţară
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Preşedinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot şi pune ştampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăţi că exişti
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
El a adăugat că la proiect s-a lucrat mult timp şi trebuie să se lucreze în continuare, astfel încât în 2015 să se deschidă linia de producţie pentru Super Puma MK1, iar în 2016 să poată zbura prima aeronavă produsă de acest tip produsă la Ghimbav.
Guillaume Faury a susţinut, la rândul său, că noua linie de producţie de la Ghimbav va fi benefică pentru România din punctul de vedere al tehnologiei, know how-ului, locurilor de muncă şi va spori competitivitatea economiei româneşti pe plan internaţional, oferind posibilităţi de export.
Faury a evocat lunga tradiţie a Airbus în România, de la fabricarea sub licenţă în anii '70 a elicopterelor Puma şi Alouette, până la înfiinţarea Eurocopter în 2012 şi proiectele de modernizare a aeronavelor de tip Puma.
Ministrul Constantin Niţă a declarat, totodată, că Guvernul va oferi sprijinul său acestui proiect, în conformitate cu normele Uniunii Europene, şi şi-a exprimat speranţa că noua linia de producţie va fi inaugurată anul viitor.
Acţionarii IAR Braşov (IARV), companie controlată de stat, au hotărât să pună la dispoziţia Vadstena, firma înregistrată de Airbus Helicopters în România, un teren de 15.000 de metri pătraţi pentru producţia de elicoptere Super Puma în România, precum şi intrarea indirectă în acţionariatul firmei din România a Airbus Helicopter.
Pe terenul respectiv Vadstena urmează să construiască o hală industrială în suprafaţă de 8.550 de metri pătraţi, destinată proiectului pentru producerea elicopterelor de tip SuperPuma MK1 în România.
Acţionarii au mandatat Consiliul de Administraţie al IAR şi conducerea executivă să negocieze contractul pentru teren, care trebuie să conţină mai multe clauze.
Astfel, terenul va fi pus la dispoziţia Vadstena pe durata derulării proiectului privind producerea elicopterelor de tip SuperPuma MK1 în România, dar nu mai mult de 99 de ani, în timp ce preţul trebuie să fie cel puţin egal cu cel stabilit de o firmă autorizată de evaluare.
Contractul referitor la teren nu va putea fi transferat unui terţ decât cu acordul IAR.
În plus, Vadstena trebuie să achite taxele şi impozitele locale pentru teren şi clădiri.
Contractul pentru terenul de 15.000 de metri pătraţi va intra în vigoare numai după luarea deciziei privind implementarea acestui proiect pe platforma IAR şi după scoaterea terenului vizat din inventarul capacităţilor de apărare ale IAR, se arată într-un raportul transmis BVB.
Totodată, acţionarii au aprobat ca profitul rămas nerepartizat, cumulat la nivelul anului 2013, cuvenit IAR din partea Eurocopter România, să fie utilizat pentru fondul de dezvoltare şi cumpărarea unei participaţii la Vadstena, având în vedere calitatea IAR de acţionar al Eurocopter România.
Intrarea indirectă în acţionariatul firmei din România a Airbus Helicopters se va face numai după încheierea unui acord între Airbus Helicopters, Vadstena, Eurocopter România şi IAR, care să stipuleze strategia pentru repartizarea profiturilor celor două companii controlate de Airbus Helicopters, astfel încât IAR să aibă garanţia că va încasa dividende în anii în care oricare dintre cele două companii înregistrează profit.
Acordul trebuie să prevadă şi programul şi nivelul de implicare industrială pe termen mediu a IAR în proiectul producţiei de elicoptere, sau în alte proiecte Airbus Helicopters, la nivelul de cel puţin 140.000 ore manoperă/an.
Elicopterul Super Puma are două locuri pentru piloţi şi până la 19 locuri pentru pasageri. Aparatul are, în versiunea EC225, o rază de acţiune de 1.135 de lilometri şi poate atinge o viteză maximă de 345 km/h.
Elicopterele din familia Super Puma sunt recunoscute pentru aspectul robust, capacitatea foarte bună de ridicare a încărcăturii şi abilitatea de operare în condiţii de mediu ostile.
Airbus Helicopters, denumită anterior Eurocopter, are aproximativ 23.000 de angajaţi la nivel mondial, şi este prezentă în România prin Eurocopter România, unde deţine 51% din acţiuni, diferenţa fiind controlată de IAR.
Eurocopter România, creată în 2002, a dezvoltat activităţi legate de piaţa civilă şi militară şi este principalul centru industrial din cadrul grupului care execută lucrări de reparaţie/revizie şi modernizare pentru elicopterele Puma şi Alouette de pe piaţa mondială.
Din 2008, Eurocopter România a lansat activităţile pentru elicopterele Super Puma, asigurând lucrările aferente de întreţinere, reparaţiile capitale şi upgrade-urile.
Fabrica IAR Braşov, înfiinţată acum 90 de ani, a produs până în 1945 peste 1.000 de avioane de diferite tipuri, iar după cel de-Al Doilea Război Mondial a fost transformată în unitate de producţie de tractoare.
În 1968, fabrica de avioane a fost redeschisă sub numele ICA Braşov şi s-a specializat în producţia de elicoptere în parteneriat cu Aerospatiale Franţa, în prezent subsidiară a Eurocopter.
IAR este listată pe piaţa Rasdaq a BVB, iar Ministerul Economiei deţine 64,9% din acţiuni.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe