Elveţienii ţin foarte mult la precizie, iar asta i-a adus în conflict cu Germania. Le pasă atât de mult de punctualitate încât nu au o problemă cu cei care întârzie constant. Până în punctul în care au decis să nu-i mai lase să circule pe reţeaua lor de cale ferată, atunci când acumulează mai mult de 16 minute de întârziere.
Conform noilor reguli ale autorităţii feroviare elveţiane, trenurile din Germania care întârzie sunt oprite la Basel, aproape de graniţă. Când întârzierea devine prea mare, garniturile sunt oprite şi mai devreme, în Basel Bad, forţând pasagerii să coboare şi să folosească un serviciu alternativ de autobuz, pentru a ajunge în centrul oraşului.
„Jumătate din trenurile internaţionale din Germania ajung târziu la Basel”, a explicat Peter Füglistaler, şeful căilor ferate elveţiene, pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung. „Dacă îi lăsăm să continue, ne-ar încurca şi orarele de trafic”, a mai zis Füglistaler.
În 2022, 34,8% dintre trenurile de lungă distanţă din Germania au dus la întârzieri de peste 6 minute, cu vârfuri de 40% între iunie şi iulie. Anul acesta, în primele şase luni, procentul a fost de 31,2%.
În ultimii 20 de ani, Germania a investit puţin în feroviară. Cu 38.000 de kilometri, reţeaua germană este cea mai lungă din Europa, dar este considerată una foarte veche.